για την υπέρτατη δοκιμασία επιβίωσης για τους συμμετέχοντες σε τοπία σεληνιακά, αφιλόξενα και κόντρα στα στοιχεία της φύσης.
Η 33η έκδοση του αγώνα θα ξεκινήσει από το Buenos Aires την 1η Ιανουαρίου με την τελετή έναρξης και τον πρόλογο και θα ολοκληρωθεί στις 16 του μηνός στην ίδια πόλη, με την τελετή απονομής.
Όπως συνέβη και στις δύο προηγούμενες εκδόσεις, ο αγώνας θα φιλοξενηθεί στα εδάφη της Αργεντινής και της Χιλής, σε μια διαδρομή που συνδυάζει περάσματα από ερήμους, μαλακή άμμο, βουνά, πετρώδεις περιοχές.
Το πέρασμα από τις πεδιάδες της Παταγονίας, την έρημο Ατακάμα -το πιο ξηρό σημείο του πλανήτη, η οποία μάλιστα σύμφωνα με έρευνες παρουσιάζει σημαντικές ομοιότητες με την επιφάνεια του πλανήτη Άρη- και τις Άνδεις, αποτελεί τεράστια πρόκληση για τους συμμετέχοντες.
O αγώνας αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολος καθώς αρκετές ειδικές θα διεξαχθούν σε μεγάλο υψόμετρο -κάποιες μάλιστα θα βρίσκονται 4.000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας-, γεγονός που επηρεάζει τόσο τη φυσική κατάσταση όσο και την απόδοση των κινητήρων.
Το Dakar του 2011 περιλαμβάνει 13 ειδικές διαδρομές, με τα αγωνιστικά χιλιόμετρα να ξεπερνούν τα 5.000. Συνολικά τα αυτοκίνητα θα καλύψουν 9.618 χιλιόμετρα και οι μοτοσυκλέτες 9.605.
Το κόστος συμμετοχής είναι αρκετά υψηλό αν αναλογιστούμε ότι για τις μοτοσυκλέτες ανέρχεται στα 22.000 ευρώ, ενώ για τα αυτοκίνητα είναι στα 37.000 ευρώ.
Παρά τους χαλεπούς καιρούς λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης ο αριθμός συμμετοχών είναι μεγάλος, σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του αγώνα του 2010.
Συγκεκριμένα στο 33ο Rally Dakar θα πάρουν μέρος 430 οχήματα (362 είχαν λάβει μέρος στον αγώνα του 2010), με αγωνιζόμενους από 51 διαφορετικές εθνικότητες. Ο αριθμός αυτός μεταφράζεται σε: 146 αυτοκίνητα (134 το 2010), 183 μοτοσυκλέτες (151 το 2010), 68 φορτηγά (52 το 2010) και 33 quads (25 το 2010). Συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων υποστήριξης, μεταφοράς logistics και του Τύπου ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 730. Σημειώστε δε πως μεταξύ των συμμετεχόντων υπάρχουν και 13 γυναίκες.
youtube:http://www.youtube.com/watch?v=Q3glL3rDfhc&feature=related
Αναλυτικά οι λίστες με τις επίσημες συμμετοχές ανά κατηγορία:
O Έλληνας του Dakar
Ο Βασίλης Ορφανός, ο άνθρωπος που έχει κερδίσει τις μεγαλύτερες διακρίσεις για τα ελληνικά χρώματα στον σκληροτράχηλο αγώνα θα προσπαθήσει να σηκώσει και πάλι ψηλά τη σημαία μας, όπως έκανε το 2003 όταν νίκησε την κατηγορία Super Production 251- 400 οδηγώντας ένα Hοnda XR400SPR και τερμάτισε συνολικά στην 34η θέση του αγώνα. Ακολούθησαν οι συμμετοχές του στους αγώνες του 2004, του 2005 και του 2009. Αυτή θα είναι η πέμπτη του περιπέτεια στον θρυλικό αγώνα.
Στο 33ο Rally Dakar o Έλληνας οδηγός θα τρέξει με μια Aprilia 450cc Rally Factory Bike και αριθμό συμμετοχής το Νο97.
«Είναι η πέμπτη συμμετοχή μου στο Dakar αλλά κάθε φορά αισθάνομαι την ίδια συγκίνηση, το ίδιο άγχος της προετοιμασίας και φυσικά τον ίδιο ενθουσιασμό. Ωστόσο φέτος έχω δίπλα μου και πραγματικούς υποστηρικτές, δυναμικές εταιρείες της ελληνικής αγοράς που κόντρα στην οικονομική δυστοκία και στην εγχώρια κατήφεια, αποφάσισαν να στηρίξουν το στόχο μου: να είμαι ακόμα μια φορά ο Έλληνας που τρέχει στο Dakar. Και νομίζω ότι αυτό είναι το σύνθημα: ότι μπορούμε όλοι να τα καταφέρουμε. Τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου αισιοδοξία σε ό,τι κι αν κάνω», λέει ο 37χρονος αναβάτης.
Φαβορί ανά κατηγορία
Στα αυτοκίνητα, η Volkswagen με τα νέα Touareg έχει τον πρώτο λόγο. Των προσπαθειών της θα ηγηθεί ο Carlos Sainz που νίκησε τον αγώνα του 2010. Απέναντί τους θα βρεθούν τα BMW X3 της ομάδας X-raid με τον ζωντανό θρύλο του Dakar, τον Γάλλο Stephane Peterhansel των 9 νικών (3 στα αυτοκίνητα και 6 στις μοτοσυκλέτες) να παλεύει για ακόμα μια πρωτιά. Αυτές οι δύο ομάδες αναμένεται να έχουν και τον πρώτο λόγο για νίκη, αλλά υπάρχουν και άλλες συμμετοχές που αξίζουν προσοχής όπως αυτή του Αμερικανού Robby Gordon με το επιβλητικό Hummer H3, του Joan “Nani” Roma με Nissan Navara και του Guerlain Chicherit με το ολοκαίνουργιο MINI All4 Racing.
Στις μοτοσυκλέτες, η νέα KTM 450 μετά από εκτεταμένα τεστ δοκιμών είναι έτοιμη να χαρίσει στην αυστριακή εταιρεία ακόμα μια επιτυχία. Φαβορί για νίκη είναι ο Γάλλος Cyril Despres με τις 3 νίκες στο θεσμό και ο Ισπανός Marc Coma με 2 νίκες. Απέναντί τους θα βρεθούν οι Aprilia με τον Χιλιανό Chaleco Francisco Lopez να επιζητεί τη διάκριση στα δικά του εδάφη. Στους μεγάλους απόντες ο David Fretigne ο οποίος ήταν να αγωνιστεί με τα χρώματα της BMW αλλά ένας τραυματισμός που είχε τον περασμένο Οκτώβρη τον κράτησε εκτός αγώνα. Στη θέση του θα τρέξει ο Βραζιλιάνος Ze Helion.
Στα φορτηγά τέλος τον πρώτο λόγο των έχουν οι Ρώσοι Vladimir Chagin – Firdaus Kabirov με KAMAZ.
Όλα ξεκίνησαν το 1977 όταν ο Thierry Sabine χάθηκε στη Λιβύη ενώ συμμετείχε στο Ράλι Abidjan- Nice. Η έρημος τον κέρδισε και η περιπέτεια που έζησε τού άρεσε. Από τότε καρφώθηκε στο μυαλό του η ιδέα της διεξαγωγής ενός πολυήμερου αγώνα αντοχής στον οποίο άνθρωποι και μηχανές θα προσπαθούσαν να επιβιώσουν στη μάχη τους με τα στοιχεία της φύσης.
Στις 26 Δεκεμβρίου του 1978, ο Sabine είδε το όνειρό του να παίρνει σάρκα και οστά. Το πρώτο Ράλι Paris – Dakar ξεκίνησε με τη συμμετοχή 170 αγωνιζομένων οι οποίοι κάλυψαν 10.000km διασχίζοντας την Αλγερία, τη Νιγηρία, το Μάλι, την Κάτω Βόλτα και τη Σενεγάλη.
Από τότε η ιστορία άλλαξε, με το Ράλι Dakar να γίνεται πλέον θεσμός και να αποτελεί τον αγώνα που κάθε χρόνο ανοίγει την αυλαία της σεζόν στα μηχανοκίνητα σπορ. Εδώ και 31 χρόνια αυτή η ξεχωριστή φυλή ανθρώπων, περνάει τις πρώτες μέρες του νέου έτους διασχίζοντας ερήμους και σκληροτράχηλες επιφάνειες.
Με αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, quads, φορτηγά και δίψα για περιπέτεια, δεν διστάζουν να ρισκάρουν ακόμα και τη ζωή τους προκειμένου να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό.
Η ρήση που διέπει όλους όσοι αποφασίσουν να πάρουν μέρος ρισκάροντας μερικές φορές ακόμα και τη ζωή τους είναι …«Για να τερματίσεις πρώτος, πρέπει πρώτα να τερματίσεις».
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα: www.dakar.com
Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα:
Πρόλογος – 1/1: Buenos Aires – Victoria (Συνολικά km: 377)
Ετάπ 1 – 2/1: Victoria – Cordoba (Συνολικά km: 788)
Ετάπ 2 – 3/1: Cordoba – San Miguel de Tucuman (Συνολικά km: 764)
Eτάπ 3 – 4/1: San Miguel de Tucuman – San Salvador de Jujuy (Συνολικά km: 752)
Eτάπ 4 – 5/1: San Salvador de Jujuy – Calama (Συνολικά km: 761)
Eτάπ 5 – 6/1: Calama – Iquique (Συνολικά km: 459)
Eτάπ 6 – 7/1: Iquique – Arica (Συνολικά km: 721)
8/1: Ημέρα ξεκούρασης
Eτάπ 7 – 9/1: Arica – Antofagasta (Συνολικά km: 819)
Eτάπ 8 – 10/1: Antofagasta – Copiapo (Συνολικά km: 776)
Eτάπ 9 – 11/1: Copiapo – Copiapo (Συνολικά km: 270)
Eτάπ 10 – 12/1: Copiapo – Chilecito (Συνολικά km: 862)
Ετάπ 11 – 13/1: Chilecito – San Juan (Συνολικά km: 786)
Ετάπ 12 – 14/1: San Juan – Córdoba (Συνολικά km: 615)
Ετάπ 13 – 15/1: Córdoba – Buenos Aires (Συνολικά km: 826)
Tερματισμός – 16/1: Buenos Aires