Ο Γάλλος, συνεπώς, θα ξεκινήσει το πρωί της Πέμπτης (19/01) την δεύτερη από τις συνολικά πέντε ημέρες του αγώνα με σημαντικότατο προβάδισμα ενός λεπτού από τον δεύτερο Dani Sordo και τον τρίτο Petter Solberg – αν και η σημερινή πρόβλεψη για περαιτέρω κακοκαιρία στο γαλλικό νότο δεν επιτρέπει κανένα προγνωστικό.
Στην πρώτη Ε.Δ. της Τετάρτης (18/01) ο S. Loeb πήρε προβάδισμα μισού λεπτού από τον J.M. Latvala, αλλά στη συνέχεια όλα άλλαξαν με μια σοφή επιλογή ελαστικών της Ford. Οι δύο τοποθέτησαν ένα ελαστικό με καρφιά εμπρός και ένα πίσω, διαγώνια, αλλά ο Φινλανδός της Ford επέλεξε την πολύ μαλακή γόμα, έναντι της μαλακής που είχε διαλέξει ο Γάλλος.
Έτσι, στη 2η Ε.Δ. ο J.M. Latvala όχι μόνο κάλυψε τη διαφορά του μισού λεπτού, αλλά κέρδισε κι άλλη τόση και ανέβηκε πρώτος. Ο Φινλανδός είπε ότι δεν είχε δοκιμάσει ποτέ αυτή την τοποθέτηση διαφορετικών ελαστικών στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου και ευχαρίστησε τον ομόλογό του, Petter Solberg, για αυτή τη συμβουλή του.
Μετά το μεσημβρικό Service Park ο νεαρός Φινλανδός διατήρησε τη διαφορά του στην κορυφή και στην 3η Ειδική Διαδρομή, αλλά στην τελευταία της ημέρας όλα έμελλε να τελειώσουν για εκείνον. Σε ένα σημείο με πάγο έχασε τον έλεγχο του Ford Fiesta WRC, βγήκε από το δρόμο περνώντας πάνω από ένα χαμηλό τοιχίο και ανετράπη.
Το πλήρωμα δεν τραυματίστηκε, αλλά δεν ήταν εφικτό να συνεχίσει. Ατυχώς για τον ίδιο, δεν θα μπορέσει καν να επιστρέψει την Πέμπτη (19/01), καθώς οι αγωνοδίκες πριν από την αφετηρία είχαν αποφασίσει να μην επιτρέψουν τη χρήση του συστήματος Superally!
Η Ford δεν επέρριψε ευθύνες στον Jari Matti Latvala, αλλά το έκανε εκείνος για τον εαυτό του. Ο Malcolm Wilson, διευθυντής της ομάδας, είπε: “Μίλησα τώρα με τον Jari και παραδέχθηκε ότι ήταν απολύτως δικό του λάθος.
Ο [συνοδηγός] Miikka [Anttila] διάβασε μια σημείωση για μια στροφή που έκλεινε, με πάγο στην επιφάνεια. Ο Jari έψαχνε τον πάγο και δεν συγκράτησε την πληροφορία ότι η στροφή έκλεινε. Το αυτοκίνητο γλίστρησε προς την εξωτερική, χτύπησε έναν τοίχο και ανετράπη”.
Πίσω από τον Sebastien Loeb, οι Dani Sordo και Petter Solberg καθυστέρησαν από δύο άτυχες στιγμές. Ο Ισπανός χτύπησε έναν τοίχο το πρωί και προκάλεσε ζημιά στην ανάρτηση του MINI John Cooper Works WRC, ενώ ο Νορβηγός το απόγευμα τοποθέτησε ελαστικά για χιόνι ενώ η άσφαλτος στην 4η Ε.Δ. ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της στεγνή.
Αντίστοιχα, ο Mikko Hirvonen στο ντεμπούτο του με τη Citroen προσέκρουσε σε έναν τοίχο και έσπασε ένα δισκόφρενο, ενώ παράλληλα έμεινε αρκετά πίσω στην γενική κατάταξη προσπαθώντας να εγκλιματιστεί στο νέο του αυτοκίνητο, σε συνθήκες που δεν είναι οι… αγαπημένες του.
Εκμεταλλευόμενος προβλήματα που είχαν κι άλλα πληρώματα με World Rally Cars, ο Sebastien Ogier με ρεσιτάλ οδήγησης ανέβηκε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, παρότι το Skoda Fabia είναι προδιαγραφών S2000.
Εντυπωσιακή είναι και η επανεμφάνιση του «γερόλυκου» Francois Delecour με το Ford Fiesta WRC, μετά από σχεδόν μία δεκαετία (!), ενώ ο νέος οδηγός στον οποίο επενδύει η Citroen, Thierry Neuville, βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε στην τελευταία Ε.Δ. της ημέρας.
Τέλος, στην πρώτη ημέρα του αγώνα ατύχησαν και εγκατέλειψαν οι Έλληνες που συμμετείχαν, ο Δημήτρης Δριβάκος με τη συνοδηγό του Αικατερίνη Μπαντέ, στα μπάκετ του Honda Civic Type-R.
RALLY MONTE CARLO 2012
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
(Μετά την 4η Ειδική Διαδρομή)
1. Loeb (Citroen) 1:30:30.1
2. Sordo (ΜΙΝΙ) +1:04.2
3. P.Solberg (Ford) +1:05.2
4. Ogier (Skoda) +2:21.1
5. Novikov (M-Sport Ford) +2:26.5
6. Hirvonen (Citroen) +2:30.0
7. Delecour (M-Sport Ford) +2:49.9
8. Campana (ΜΙΝΙ) +4:09.7
9. Tanak (M-Sport Ford) +4:14.0
10. Andersson (Proton) +4:33.8