Ο Sebastien Loeb έγραψε ξανά το όνομά του με χρυσά γράμμα στην ιστορία ενός εκ των σπουδαιότερων αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, κερδίζοντας το 80ό Rally Monte Carlo και μαζί την τελευταία Power Stage, που του χάρισε την απόλυτη βαθμολογική συγκομιδή στον πρώτο αγώνα του WRC 2012.
Ο πρωταθλητής είχε ανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης έπειτα από την έξοδο και οριστική (μιας και δεν ίσχυε ο κανονισμός Rally 2 -πρώην Superally- σε αυτό τον αγώνα) εγκατάλειψη του Jari Matti Latvala στο τέλος της πρώτης μέρας του πενθήμερου αγώνα, Τετάρτης 18/01.
Ο νεαρός Φινλανδός της Ford είχε κάνει λίγο νωρίτερα μια εμπνευσμένη επιλογή ελαστικών για τις συνθήκες πάγου και χιονιού και είχε μέχρι τότε προβάδισμα μισού λεπτού, αποδεικνύοντας από την πρώτη στιγμή τις φετινές προβλέψεις ότι έχει την ικανότητα να “κοιτάξει στα μάτια” τον S. Loeb για τον φετινό τίτλο.
Στον τερματισμό ο Sebastien Loeb δήλωσε: “Είναι πάντοτε υπέροχο να ξεκινάς τη χρονιά με τέτοιο τρόπο, ειδικά μπροστά σε τόσους πολλούς θεατές. Είναι εξαιρετικό ότι κέρδισα τους μέγιστους βαθμούς στον πρώτο αγώνα και ένα τέλειο ξεκίνημα. Όμως το Monte Carlo είναι ο αγώνας μου – θα δούμε τι θα γίνει στους επόμενους”.
Στην Power Stage το δεύτερο χρόνο πέτυχε ο νέος ομόλογος του Γάλλου στη Citroen, Mikko Hirvonen και τον τρίτο ο Evgeny Novikov της M-Sport. Έτσι, ο Φινλανδός και ο Ρώσος πήραν 2 και 1 βαθμούς αντίστοιχα, επιπλέον των βαθμών που τους χάρισε η 4η και 5η θέση της γενικής κατάταξης.
Η μάχη του βάθρου έκλεισε με τον Dani Sordo (ΜΙΝΙ) στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και τον Petter Solberg (Ford) στην τρίτη. Ο Νορβηγός είχε ελάχιστες ελπίδες να περάσει τον Ισπανό – και τις έχασε και αυτές όταν αναγκάστηκε να μπει στην Power Stage με χρησιμοποιημένα χειμερινά ελαστικά.
Σε κάθε περίπτωση, τόσο ο Petter Solberg όσο και ο Mikko Hirvonen, σημειώνοντας μεταξύ άλλων και ταχύτερους χρόνους σε Ειδικές Διαδρομές, τα πήγαν αρκετά καλά στον πρώτο τους μόλις αγώνα με τις νέες τους ομάδες και τα νέα τους αυτοκίνητα, τα Ford Fiesta WRC και Citroen DS3 WRC αντίστοιχα.
Εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο βετεράνος Francois Delecour. Ο Γάλλος πετύχαινε διαρκώς άκρως ανταγωνιστικούς χρόνους -δεδομένης της δεκαετούς απουσίας του- με το Ford Fiesta WRC της M-Sport και τερμάτισε 6ος. Στην Power Stage, μάλιστα, άφησε τον συνοδηγό του Dominique Savignoni να οδηγήσει, τιμώντας τον έτσι για την αποχώρησή του από τα ράλι.
Ο Γάλλος Pierre Campana, αντικαταστάτης του Kris Meeke στην εργοστασιακή ΜΙΝΙ για αυτό τον αγώνα, τα πήγε αρκετά καλά στο ντεμπούτο του – δεδομένου ότι κέρδισε τον ταλαντούχο Εσθονό Ott Tanak.
Ο Sebastien Ogier ήταν μια από τις μεγάλες εγκαταλείψεις του αγώνα. Ο Γάλλος ήταν εκθαμβωτικά γρήγορος με το Skoda Fabia προδιαγραφών S2000 (της αγωνιστικής ομάδας της Volkswagen) και βρισκόταν στην μάχη της πρώτης εξάδας μπροστά από πολλά ταχύτερα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC.
Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας είχε το σφοδρότερο ατύχημα της καριέρας του -όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος- και εγκατέλειψε. Ο συνοδηγός του Julien Ingrassia τραυματίστηκε στο δεξί του χέρι, αλλά αναμένεται να συμμετάσχει κανονικά στο Ράλι Σουηδίας (9-12 Φεβρουαρίου 2012).
Στο μεταξύ, το νέο μεγάλο ταλέντο που εξελίσσει η Citroen -μετά τη ρήξη της με τον S. Ogier-, ο Βέλγος Thierry Neuville, εγκατέλειψε στο τέλος της πρώτης μέρας από την 8η θέση της γενικής κατάταξης.
Την κατηγορία SWRC κέρδισε ο Craig Breen, έπειτα από την εγκατάλειψη του Per Gunnar Andersson το βράδυ του Σαββάτου (21/01), όταν το Proton Satria του παρουσίασε διαρροή καυσίμου.
RALLY MONTE CARLO 2012
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1. Loeb (Citroen) 4:32:39.9
2. Sordo (ΜΙΝΙ) +2:45.5
3. P.Solberg (Ford) +3:14.2
4. Hirvonen (Citroen) +4:06.8
5. Novikov (M-Sport Ford) +6:03.4
6. Delecour (M-Sport Ford) +7:47.9
7. Campana (ΜΙΝΙ) +8:31.4
8. Tanak (M-Sport Ford) +10:34.7
9. Prokop (Czech Ford) +16:10.7
10. Araujo (Araujo ΜΙΝΙ) +16:16.6
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Loeb 28
2. Sordo 18
3. P.Solberg 15
4. Hirvonen 14
5. Novikov 11
6. Delecour 8
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Citroen 37
2. MINI 24
3. M-Sport Ford 18
4. Ford 15
5. Araujo MINI 1