Άξιοι όσοι συμμετείχαν, προσπάθησαν και τερμάτισαν στο 45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Άξιοι όσοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στην σούπερ ειδική στην πίστα καρτ. Άξιοι όσοι, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, υπερέβησαν εαυτό αλλά έχασαν τελικά την μάχη είτε από μηχανική βλάβη είτε από έξοδο. Άξιοι όσοι «πάλεψαν» ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο με το θηρίο και κατάφεραν να τερματίσουν στον Πολύγυρο την Κυριακή το απόγευμα. Άξιοι όσοι αναμετρήθηκαν με το χρονόμετρο, κέρδισαν την μάχη και κατέκτησαν πρωτιές και κύπελλα.
Το 45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. πέρασε στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, αφήνοντας χώρο στην σκέψη του διοργανωτή και των συν-διοργανωτών να οραματιστούν το 46ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τελέστηκε ο αγώνας ήταν σκληρές για όλους. Αυτό όμως δεν είναι το ζητούμενο σε έναν αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος; Να αποτυπώσει την εικόνα όσων εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα, στις δυσκολίες ώστε αυτή η εικόνα να μείνει χαραγμένη στην μνήμη των περισσοτέρων;
Προφανώς οι δυσκολίες δεν άρχισαν με την βροχή αλλά με την προετοιμασία του αγώνα. Η εύρεση, έστω ελαχίστων, χορηγών στάθηκε σχεδόν αδύνατη λόγω της εντεινόμενης οικονομικής κρίσης. Υποχρεωτικές οργανωτικές αλλαγές της τελευταίας στιγμής από την Επιτροπή Ράλλυ, ανάλωσαν πολύτιμο χρόνο και υπέθαλψαν τόσο την προσπάθεια προβολής και επικοινωνίας όσο και την προσπάθεια εύρεσης χρημάτων για την οικονομική στήριξη του αγώνα. Η αδυναμία διαλόγου βασισμένου στην λογική, έφερε στο προσκήνιο την αρτηριοσκληρωτική γραφειοκρατική αντίληψη και ταλαιπώρησαν ανούσια τα πληρώματα.
Παρά ταύτα το 45ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. είχε Έκθεση Αγωνιστικών Αυτοκινήτων στον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου με δυνατή χορευτική μουσική και την ομάδα χορού “ Cheerleaders Kalamari” να εντυπωσιάζει τους περαστικούς.
Παρά την έντονη βροχόπτωση είχε το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου έναν οργανωτικά άψογο τεχνικό έλεγχο στη Νότια Πύλη και μια πραγματικά πανηγυρική εκκίνηση με φόντο τον πύργο της Δ.Ε.Θ.
Ταυτόχρονα είχε, επίσης με βροχή, τον πρώτο αγώνα χρονομετρημένων στα πλαίσια του Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με τους Time Attackers να δίνουν την δική τους μάχη με το χρονόμετρο στην πίστα καρτ “Drive Park”.
Είχε όμως και Drift Show λίγο πριν την εκκίνηση της 1ης ειδικής διαδρομής. Το θέαμα που πρόσφεραν οι Σ. Μελάδης, Ν. Κουρούπης και Τ. Χάρκας, που τίμησαν τον Α.Ο.Θ. με την παρουσία τους, ήταν από τα καλύτερα και η δεξιοτεχνία τους ικανοποίησε και τους πιο απαιτητικούς.
Είχε στα μπάκετ του Ford Fiesta ST της Βροχίδης – Χατζής Α.Ε. με το μηδέν στις πόρτες, τον ταχύτατο Πρωταθλητή Ελλάδος Σωκράτη Τσολακίδη με συνοδηγό τον αδερφό του Βασίλη, Ολυμπιονίκη στην ενόργανη γυμναστική στην Ολυμπιάδα του Λονδίνου.
Τέλος η πρώτη μέρα του αγώνα είχε και μια ειδική διαδρομή στην Ευρωπαϊκών προδιαγραφών πίστα καρτ “Drive Park”. Κοντά στην πόλη και προσιτή στους πάντες, η σούπερ ειδική, πέρα από κομμάτι του αγωνιστικού μέρους, είχε την αποστολή να φέρει τους αγώνες αυτοκινήτου κοντά στην πόλη και τον κόσμο, να οσμιστούν, να ακούσουν και να νιώσουν την ένταση που προσφέρει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Με την μετάβαση των αγωνιστικών στον Πολύγυρο Χαλκιδικής για να παραμείνουν την νύχτα σε καθεστώς Parc Ferme έκλεισε η πρώτη αγωνιστική μέρα του 45ου Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Η Κυριακή ξημέρωσε με ψιλόβροχο, όπως ήταν αναμενόμενο. Οι πέντε ειδικές διαδρομές επανδρωμένες με πληθώρα έμπειρων κριτών, έτοιμες να υποδεχτούν τα πληρώματα, σε έναν αγώνα 79.62 χιλιομέτρων. Το οδόστρωμα, βρεγμένο, δεν άφηνε περιθώρια λάθους. Τα πληρώματα έπρεπε να κινηθούν με χειρουργική ακρίβεια και να αντιμετωπίσουν κάθε μια ειδική διαδρομή ως αυτόνομη οντότητα και όχι ως μέρος ενός αγώνα, καθώς οι εκπλήξεις και οι ανατροπές δεν επέτρεπαν μακροχρόνιες στρατηγικές. Ο ανταγωνισμός ήταν αδυσώπητος με την πρώτη θέση να αλλάζει χέρια τέσσερις φορές.
Ο αγώνας τερμάτισε αισίως στην πόλη του Πολυγύρου και μαζί του η πολύωρη βροχή. Δειλά – δειλά άρχισαν οι πρώτες ακτίνες του ήλιου να κάνουν την εμφάνισή τους και όλα ήταν έτοιμα για την συνέντευξη τύπου και την απονομή των κυπέλλων.
Ο απολογισμός του αγώνα: συμμετοχή δήλωσαν 45 πληρώματα, εκκίνησαν τα 42 και τερμάτισαν τα 27.
Νικητές αυτού το συναρπαστικού αγώνα, όλοι ανεξαιρέτως, με πιο γρήγορους τους Βελάνη – Βελάνη με Mitsubishi Lancer Evo IX. Πρώτοι στις τρεις από τις έξη ειδικές διαδρομές, κατάφερνα να τερματίσουν 1οι γενικής και 1οι στην Ν4. Δεύτεροι γενικής και 1οι στην Α8 οι Ζάχος – Καρματζόγλου με Renault Williams Kit Car, 3οι γενικής και 2οι στην Α8 οι Μπεσλίδης – Νάνος με VW Golf III Kit Car. Στην 4η θέση γενικής και 3οι στην Α8 τερμάτισαν οι Γιόβας – Πετρόπουλος με Mitsubishi Lancer Evo VIII. Την 2η θέση στην Ν4 και 5οι γενικής οι Τζαμπάζης – Ζακχαίος με Mitsubishi Lancer Evo X. Την εξάδα γενικής «έκλεισαν» οι Αργυρίου – Γκάλφας με Peugeot 106 S16 οι οποίοι τερμάτισαν 1οι στην F2.
Έβδομοι γενικής, 1οι στην Α7 και 2οι στην F2 οι Μπαξεβανάκης – Ρετζούλης με Honda Civic Typer R, με όγδοους γενικής, 3ους στην F2 και 1ους στην Ν2 τους Αναγνωστάκη – Μαύρο με Suzuki Swift Sport. Ένατοι γενικής και 3οι στην Ν4 οι Καρπάνος – Καρπάνος με Mitsubishi Lancer Evo X και δέκατους τους Σταφυλοπάτη – Στεργιούλα με Opel Astra OPC.
Στην Α6 δεύτεροι τερμάτισαν οι Περάκης – Κουρουγκιαούρης με Peugot 206 XS Kit Car και 3οι οι Δημητρίου – Πασχαλίδης με Peugeot 106 S16. Την απονομή στους νικητές της κατηγορίας Α6 έκανε η χήρα, εις μνήμην του πρόσφατα εκλιπόντα συναθλητή μας, Γιάννη Βασίλα.
Την δεύτερη θέση στην κατηγορία Ν2 κατέκτησαν οι Θεοφανίδης – Θεοφανίδης με Citroen Saxo VTS αφήνοντας την 3η θέση στον πρωτοεμφανιζόμενο Λόδα με συνοδηγό τον ARMAKI στο Nissan Note.
Στην 2η θέση της A7 τερμάτισαν οι Σαρητζόγλου – Βλαχάκης με Peugeot 306 S16 και σ την 3η θέση οι Αναδιώτης – Μακρινός με Renault Clio Sport. Στην ΕΕ10 1οι τερμάτισαν οι Φούρλας – Παππά με Honda Civic και δεύτεροι οι Ξενοκώστας – Ρόμπος με Toyota Starlet.
Άτυχες στιγμές:
1. Οι Καλούδης – Τοπούζης, που τερμάτισαν 1οι στην γενική κατάταξη, αποκλείονται από τον αγώνα μετά από αναφορά των τεχνικών εφόρων για ουσιώδη παρατυπία στο τούρμπο του Mitsubishi Lancer Evo VIII
2. Οι Κωνσταντίνου – Γκαγκαστάθης μένουν από ηλεκτρικά στην σούπερ ειδική και αναγκάζονται να σπρώξουν την Citroen ZX Kit Car μέχρι τον τερματισμό, ώστε να έχουν δικαίωμα εκκίνησης την επομένη. Το πρόβλημα όμως δεν λύνεται και έτσι αναγκάζονται σε εγκατάλειψη.
3. Οι Παυλίδης – Κυρλαγκίτση χάνουν τον έλεγχο της Citroen DS3 R3T και έχουν μια αναίμακτη μεν αλλά δυνατή έξοδο στην 1η ειδική διαδρομή.
4. Μια μπούκα στην 1η Ε.Δ. στοίχησαν στους Κύρκο – Πολυζώη με Ford Escort WRC ένα σκασμένο ελαστικό, πολύτιμο χρόνο και σοβαρό πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης του αγωνιστικού με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους.
5. Οι Αναπολιωτάκης – Χαλκιαδάκης, με Seat Ibiza Kit Car, 1οι γενικής έως και την 3η ειδική διαδρομή εγκαταλείπουν μετά από έξοδο στα τελειώματα του ΕΚΟ – Χολομώντα ΙΙ
6. Οι Κωνσταντινίδης – Κωνσταντινίδης βιώνουν στον Πολύγυρο Ι μια απώλεια στο σύστημα διεύθυνσης της Citroen ZX Kit Car με αποτέλεσμα την έξοδο και εγκατάλειψη.
7. Οι Τόψης – Αλεξιάδης με Mitsubishi Lancer Evo IX το «πάλεψαν» μέχρι και τον Πολύγυρο ΙΙ, όντες στην 3η θέση γενικής, εγκατέλειψαν όμως από σασμάν στον ΕΚΟ – Χολομώντα ΙΙ.
8. Οι Κοσμόπουλος – Ευτυχιάδης δεν κατάφεραν να τερματίσουν το Mitsubishi Lancer Evo IX, παρά τις προσπάθειες των μηχανικών της ομάδας να συνεφέρουν, από την αρχή του αγώνα, την λειτουργία του τούρμπο.
9. Για τους Καραβασίλη – Κολαρά, δεν στάθηκε εφικτός ένας τερματισμός καθώς ο κινητήρας του λευκού Honda Civic Typer R «παρέδωσε» πνεύμα στην 3η Ε.Δ. Το πλήρωμα βρισκόμενο στην 2η θέση γενικής έδειξε πως ήταν ικανό να διεκδικήσει την πρωτιά.
10. Η αντλία βενζίνης του Mitsubishi Lancer Evo VIII έγινε η αιτία να εγκαταλείψουν στην 3η Ε.Δ. οι Μπατσάρας – Μπατσάρα.
11. Οι Κυριαζής Χατζηπαναγιώτου εγκατέλειψαν στην 5η Ε.Δ. τον αγώνα μετά από μηχανική βλάβη του Citroen Savo VTS.
12. Οι Τάσος – Δαμαλά με Renault Clio RS εγκατέλειψαν επίσης την προσπάθειά τους λόγω μηχανικής βλάβης στην 1η Ε.Δ.
13. Για τους Πατσιά – Αναγνώστου δεν ήταν γραφτό να ολοκληρώσουν την 2η Ε.Δ. καθώς το Renault Clio Williams έμεινε από συμπλέκτη.
14. Την ίδια τύχη στην ίδια Ε.Δ. επιφύλασσε το Peugeot 106 S16 στους Κυπαρισσά – Καρλιώτη.
15. Τέλος σε εγκατάλειψη ανάγκασε τους Τριχίδη – Καπάρα με Citroen Xsara μια έξοδος στην 4η Ε.Δ.
Ευχή, το 2013 να περιγράψουμε από αυτήν την θέση και το 46ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Χρόνοι, κατατάξεις, εγκαταλείψεις και λοιπά στα αρχεία pdf που παρατίθενται παρακάτω.
Αποτελέσματα: