Την πρώτη του νίκη άμα τη επιστροφή του στη Formula 1 πανηγύρισε στο Abu Dhabi o Kimi Raikkonen, σε έναν συναρπαστικό και συνάμα επεισοδιακό αγώνα που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κόσμου μέχρι την πτώση της καρό σημαίας.
Aυτή ήταν και η πρώτη νίκη της θρυλικής Lotus υπό τη νέα της μορφή.
Ο Φινλανδός, που έγινε ο 8ος διαφορετικός οδηγός που ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου φέτος, επέστρεψε στις επιτυχίες μετά το 2009 και τη νίκη που είχε σημειώσει στο αγαπημένο του Spa με την Ferrari.
Στη 2η θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso που ξεκίνησε από την 6η θέση και έκανε καλό αγώνα, ιδιαίτερα στο τελευταίο κομμάτι όταν με συνεχόμενους ατχύτερους γύρους κατάφερε να αποσπαστεί από τον Button που τον πίεζε.
Ο Ισπανός πάντως ήλπιζε να κερδίσει περισσότερα από αυτόν τον αγώνα από τη στιγμή που ο βασικός του αντίπαλος, Sebastian Vettel εκκινούσε από το pitlane. Λογάριασε όμως χωρίς τις άγριες διαθέσεις του 25χρονου Γερμανού που έκανε τον αγώνα της ζωής του και κατάφερε στο τέλος να περάσει τον Button που αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του και να ανέβει στο βάθρο.
Έτσι, ο 2 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Red Bull διατηρήθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας με τη διαφορά του από τον Alonso να είναι στους 10 βαθμούς.
O Jenson Button τερμάτισε στην 4η θέση, ζητώντας μάλιστα συγνώμη από την ομάδα του για το γεγονός ότι δεν κατάφερε να κρατήσει την 3η θέση. «Συγνώμη που έχασα την 3η θέση αλλά πραγματικά δυσκολευόμουν με την πρόσφυση. Αυτή είναι η αδυναμία μας», είπε χαρακτηριστικά ο Bρετανός από τον ασύρματο. Πέμπτος ήταν ο Pastor Maldonado.
O Kamui Kobayashi ήταν 6ος, ενώ την 10άδα συμπλήρωσαν οι: Felipe Massa, Bruno Senna, Paul di Resta και Daniel Ricciardo.
Mεγάλος άτυχος του αγώνα ο Lewis Hamilton που εγκατέλειψε από κινητήρα στον 20ο γύρο και ενώ έκανε… περίπατο στην κορυφή.
Εκτός αγώνα και ο Mark Webber που έμπλεξε στο ατύχημα των Perez, di Resta και Grosjean. Αυτή η εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορέσει η Red Bull να εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα κατασκευαστών στο Abu Dhabi.
Aπομένουν 2 αγώνες για το τέλος του Πρωταθλήματος. Επόμενος σταθμός, η νεότευκτη πίστα του Austin, στις 18 του μηνός.
Η εξέλιξη του αγώνα
Εκκίνηση
Η ένταση χτύπησε κόκκινο στο grid της Yas Marina καθώς οι υπόλοιποι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους και ο Sebastian Vettel ξεκινούσε από το pit lane. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton έφυγε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση. Πίσω του όμως ο Mark Webber έκανε άλλη μία από τις κακές του εκκινήσεις και είδε να τον περνούν τόσο ο Kimi Raikkonen, o οποίος πετάχτηκε εκπληκτικά από την 4η θέση, όσο και ο Pastor Maldonado. Κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου ο Webber έχασε μία ακόμα θέση από τον Fernando Alonso, ο οποίος ξεκίνησε πολύ καλά από την 6η θέση.
Πιο πίσω υπήρξαν διάφορες επαφές, που έφεραν τον Hulkenberg εκτός αγώνα και τους Grosjen και Di Resta για επισκευές στα pit προτού συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος. Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε την επίθεσή του, στην προσπάθεια να κερδίσει όσο γίνεται περισσότερες θέσεις.
Στο 2ο γύρο ο Hamilton έκανε ένα λάθος στο φρενάρισμα της πρώτης στροφής και έδωσε στον Raikkonen την ευκαιρία να πλησιάσει, ωστόσο ο Βρετανός της McLaren κατάφερε να διατηρηθεί στην πρωτοπορία και να αρχίσει πάλι να ανοίγει τη διαφορά. Ο Maldonado άντεχε καλά στης 3η θέση και δεχόταν ελάχιστη πίεση από τον Alonso, ο οποίος είχε πίσω του τους Webber και Button.
Αυτοκίνητο ασφαλείας 1
Στον 9ο γύρο του αγώνα είχαμε το πρώτο σημαντικό συμβάν του αγώνα, με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγαίνει στην πίστα. Ο Nico Rosberg στην προσπάθειά του να περάσει τον Narain Karthikeyan έπεσε πάνω στο μονοθέσιο της HRT, απογειώθηκε και κατάληξε στην μπαριέρα, γεμίζοντας θραύσματα την πίστα και αναγκάζοντας τον αλυτάρχη να βγάλει το SC στην πίστα. Προφανώς, ο πιο ωφελημένος από αυτήν την εξέλιξη ήταν ο Sebastian Vettel, που είχε ήδη φτάσει στη 13η θέση και είδε τις διαφορές να εξαφανίζονται. Ωστόσο, ο Γερμανός χρειάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα, που είχε σπάσει σε μια προηγούμενη επαφή, και έπεσε πάλι στην τελευταία θέση.
Στην επανεκκίνηση οι τρεις πρώτοι διατήρησαν με άνεση τις θέσεις τους ενώ ο Alonso έκανε ένα μικρό λάθος, που τον ανάγκασε να αμυνθεί στην επίθεση του Webber, χάνοντας την επαφή του με τον Maldonado. Πιο πίσω ο Vettel έδινε μεγάλες μάχες, με χαρακτηριστικότερη εκείνη με τον Romain Grosjean για τη 17η θέση.
Εγκατέλειψε ο Hamilton
Στον 20ό γύρο ολοκληρώθηκε άδοξα ο αγώνας του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός βρισκόταν με μεγάλη άνεση στην πρώτη θέση και έκανε περίπατο προς τη νίκη, όταν ο κινητήρας στο μονοθέσιο της McLaren σταμάτησε να λειτουργεί και ο Hamilton ήταν αναγκασμένος να «τσουλήσει» εκτός πίστας και να εγκαταλείψει. Έτσι, στην πρωτοπορία έμεινε ο Kimi Raikkonen, με τον Alonso να περνά με ωραίο τρόπο τον Maldonado και να παίρνει τη 2η θέση πίσω από τον Φινλανδό της Lotus. Τον Maldonado προσπάθησε να περάσει και ο Webber, δεν τα κατάφερε όμως και έκανε τετακέ. Τα κατάφερε όμως λίγο αργότερα ο Jenson Button για να πάρει την 3η θέση.
Ο Sebastian Vettel έκανε εκπληκτικό αγώνα και είχε φτάσει μέχρι την 8η θέση, πίσω από τη μάχη που έδιναν ο Massa με τον Webber. Οι δυο τους είχαν επαφή, που είχε αποτέλεσμα ο Massa να κάνει τετακέ και να πέσει πίσω από τις Red Bull, με τον Vettel να κερδίζει άλλη μία θέση και να ανεβαίνει 7ος.
Pit stop
Η στρατηγική στο Abu Dhabi ήταν ξεκάθαρα για ένα pit stop, για να αλλάξουν οι οδηγοί από τη μαλακή στη μεσαία γόμα των ελαστικών της Pirelli. Το χορό των pit stop άνοιξε ο Felipe Massa στον 27ο γύρο, με τον Fernando Alonso να ακολουθεί στον 29ο. Στους επόμενους μπήκαν και οι υπόλοιποι από τους πρωτοπόρους, με τον Kimi να κάνει την κίνηση τελευταίος, στον 31ο γύρο. Ο Raikkonen βγήκε στην πίστα στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Vettel ο οποίος είχε βάλει τη μαλακή γόμα πολύ νωρίς, όταν το SC ήταν στην πίστα, και δεν είχε ξαναμπεί στα pit.
Ο Sebastian Vetel έκανε το δικό του pit stop στον 37ο γύρο και βγήκε στην πίστα στην 4η θέση. Έτσι, μετά τα pit stop ο Raikkonen βρισκόταν στην πρωτοπορία. Ακολουθούσαν οι Alonso και Button, που έδιναν μάχη για την 3η θέση, και πιο πίσω οι Vettel, Grosjean, Di Resta, Perez, Webber, Maldonado και Kobayashi.
Αυτοκίνητο ασφαλείας 2
Ο Grosjean βρισκόταν στην πίστα με πολύ φθαρμένα ελαστικά, κάτι που τον έκανε ευάλωτο στις επιθέσεις των Di Resta και Perez. Και οι δύο τους κατάφεραν να τον περάσουν αλλά ο Grosjean είχε επαφή με τον Perez. Τα μονοθέσια έκαναν τετακέ και σε αυτήν την ανεξέλεγκτη πορεία πήραν μαζί τους τον Mark Webber. Ο Αυστραλός της Red Bull και ο Γάλλος της Lotus εγκατέλειψαν επί τόπου ενώ οι Perez και Di Resta αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στα pit. Φυσικά, στην πίστα βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να καθαριστεί, με την πρώτη 10άδα να σχηματίζεται πλέον από τους Raikkonen, Alonso, Button, Vettel, Maldonado, Kobayashi, Schumacher, Massa, Senna και Vergne.
Στην επανεκκίνηση λίγους γύρους αργότερα ο Kimi Raikkonen δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία, μπροστά από τον Alonso, ο οποίος δεν κινδύνευσε από τον Button, όπως την προηγούμενη φορά. Αντίθετα, ο Βρετανός της McLaren χρειάστηκε να υπερασπιστεί τη θέση του από τις συνεχόμενες επιθέσεις του Sebastian Vettel. Ο Γερμανός της Red Bull κατάφερε να περάσει 3 γύρους πριν από το τέλος για να πάρει την 3η θέση.
Στους τελευταίους γύρους του αγώνα ο Alonso κατάφερε να φτάσει πίσω από τον Raikkonen, σε απόσταση μικρότερη του 1 δευτερολέπτου, αλλά δεν κατάφερε να επιτεθεί. Ο Kimi Raikkonen, κάνοντας εξαιρετικό αγώνα κέρδισε για 19η φορά στην καριέρα του και πρώτη μετά την επιστροφή του στην F1 με την ομάδα της Lotus. O Alonso τερμάτισε δεύτερος αλλά η ημέρα ανήκει στον Sebastian Vettel, ο οποίος παρότι ξεκίνησε από το pit lane κατάφερε να τερματίσει στο βάθρο και να διατηρηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Pastor Maldonado, Kamui Kobayashi, Felipe Massa, Bruno Senna, Paul di Resta και Daniel Ricciardo.
http://www.e-go.gr