Αγαπητοί Αγωνιζόμενοι, Γονείς, Προετοιμαστές & Επαγγελματίες,
Πριν αναφερθούμε στη σημερινή κατάσταση που έχει περιέλθει το καρτ στη χώρα μας πρέπει να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στα προηγούμενα ένα με δύο χρόνια.
Στις αρχές του 2014 (Φεβρουάριος) η επιτροπή καρτ άλλαξε και έλαβε ορισμένες αποφάσεις για τη χρονιά που έτρεχε, πάντα χωρίς να ακυρώνει ό,τι δημιουργήθηκε στο σύνολό του τα προηγούμενα χρόνια.
Οι αποφάσεις ήταν οι εξής:
1. H Ομοσπονδία, με πρόταση της επιτροπής καρτ, αποφάσισε να εγγυηθεί τη διεξαγωγή των διοργανώσεων του Πρωταθλήματος. Γι αυτό το λόγο και με προσωπικές παρεμβάσεις ανέλαβαν ορισμένα μόνο σωματεία να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Το οικονομικό αποτέλεσμα αυτών των διοργανώσεων ήταν απόλυτα αρνητικό. Οι συμμετοχές στον 1ο αγώνα ήταν 21, στον 2ο αγώνα 19, στον 3ο αγώνα 17 και στον 4ο αγώνα ήταν 8.
2. Η ΟΜΑΕ ανέλαβε το κόστος παρουσίας στελεχών της CIK-FIA (Αλυτάρχες και Τεχνικούς Εφόρους).
Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκαν:
α) η αξιοπιστία των διοργανώσεων
β) η επιμόρφωση των Ελλήνων Αλυταρχών και Τεχνικών Εφόρων
γ) η επιμόρφωση των Ελλήνων Αγωνοδικών
δ) η βελτίωση των μέτρων ασφαλείας των πιστών
ε) η δημιουργία ενός σώματος εξειδικευμένων στελεχών τα οποία θα στελεχώνουν τους αγώνες καρτ οι οποίοι, ως γνωστόν, είναι αγώνες άμεσου συναγωνισμού και απόλυτα ειδικού χειρισμού
Τα εν λόγω στελέχη λειτούργησαν και ως σύμβουλοι για το πώς το σπορ θα προοδεύσει στη χώρα μας.
3. Λειτούργησαν τα Διοικητικά Όργανα, Πειθαρχική Επιτροπή και Ελλανόδικος, για αγωνιστικά και άλλα θέματα.
4. Δεν άλλαξε ο Τεχνικός κανονισμός του 2013 διότι πεποίθηση της πλειοψηφίας της επιτροπής ήταν ότι τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους δεν θα ήταν πρέπον να αιφνιδιαστούν οι οδηγοί-αθλητές, σε σχέση κυρίως με τον εξοπλισμό που διέθεταν. Η κα Φατούρου, μειοψηφούσα, είχε προτείνει τις κατηγορίες KF.
5. Στόχος ήταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης να εκμεταλλευτούν οι αγωνιζόμενοι τον εξοπλισμό που διέθεταν.
6. Κρατήσαμε ΙΣΕΣ αποστάσεις, χωρίς να παρεμβαίνουμε σε ομαδάρχες, εμπόρους και αγωνιζόμενους με μοναδικό στόχο να βγουν ασφαλή συμπεράσματα το 2014 για το τι έπρεπε να γίνει το 2015 (προκήρυξη, κατηγορίες, πρωταθλήματα, τεχν. Κανονισμός κλπ).
7. Στο τέλος του 2014 τα δεδομένα ήταν τα εξής, σε σχέση με το 2013.
Δελτία Αθλητών: 90 (2013) και 120 (2014)
Συμμετοχές: 170 (2013) και 361 (2014)
Το πρωτάθλημα, παρότι υποστηρίχτηκε από την ομοσπονδία πάση δυνάμει, ήταν σαφές ότι ήταν ο μεγάλος ασθενής με 67 συνολικά συμμετοχές, το RMC με 119 και το D CUP με 107 συμμετοχές .
Μόνο δύο κατηγορίες (Mini και Senior) μέτρησαν τελικά στο πρωτάθλημα και αυτές οριακά.
Παρόλα αυτά σαν συμπέρασμα στο σύνολο των διοργανώσεων του 2014 υπερδιπλασιάστηκαν οι συμμετοχές και αυξήθηκαν οι αγωνιζόμενοι κατά 32%, μηνύματα ελπιδοφόρα τα οποία μόνο η πλειοψηφία της επιτροπής καρτ αναγνώρισε.
Ενώ τον Ιανουάριο του 2015 η αίσθηση της επιτροπής ήταν ότι έπρεπε να βαδίσει με τα ανωτέρω δεδομένα για το πρωτάθλημα 2015, μέλος της επιτροπής και συγκεκριμένα η κα Φατούρου επανέφερε το θέμα της κατηγορίας KF, όπως και το 2014.
Μετά από ατέρμονες συζητήσεις και ενώ φαινόταν ότι η γνώμη της επιτροπής δεν θα άλλαζε, η κα Φατούρου έθεσε θέμα νομιμότητας των κατηγοριών πρωταθλήματος με κινητήρες KF και έδειξε με σαφήνεια ότι προτίθετο να προσβάλλει νομικά όποια άλλη κατηγορία πρωταθλήματος με διαφορετικούς κινητήρες των KF ήθελε αποφασίσει η Επιτροπή. Αυτό σήμαινε ευθέως απειλή για την Ομοσπονδία και ως εκ τούτου ζητήθηκε η γνωμοδότηση από το Ινστιτούτο Διεθνούς & Ελληνικού Αθλητικού Δικαίου –ΙΔΕΑΔ, η οποία και επισυνάπτεται.
Εκτός του νομικού θέματος που προέκυψε, η άποψη της πλειοψηφίας της επιτροπής ήταν η εξής:
Οι κινητήρες KF είναι κινητήρες οι οποίοι εδώ και χρόνια θεωρήθηκαν, ακόμα και από μέλη της CIK-FIA, ως αποτυχημένη επιλογή για διάφορους λόγους:
α) κόστος κτήσης
β) κόστος συντήρησης
γ) μικρή αξιοπιστία
δ) συχνές αλλαγές ομολογκασιόν
ε) ανάγκη βελτίωσης σε οίκους του εξωτερικού, ή ακόμη και από τα εργοστάσια, για να γίνουν ανταγωνιστικοί
στ) αλλαγή ομολογκασιόν το 2016, γεγονός που καθιστά την κτήση τους απαγορευτική διότι ποιος θα εξασφάλιζε ότι το 2016 η κα Φατούρου δεν θα “επιβάλλει” τους νέους κινητήρες (ομολογκασιόν 2016) βασιζόμενη στο ίδιο σκεπτικό, όπως και εφέτος. Άρα, όσοι αγωνιζόμενοι ή γονείς ήθελαν να προμηθευτούν τους εν λόγω κινητήρες, το μέλλον τους θα ήταν αβέβαιο και πολύ πιθανά θα ήταν άχρηστοι το 2016.
ζ) η κατηγορία MINI δεν θα ανήκε πλέον στο πρωτάθλημα, διότι δεν περιγράφεται στους κανονισμούς FIA
η) δυνατότητα βελτίωσης του κινητήρα και εξ αυτού του λόγου, αύξηση του κόστους και άνοιγμα της “ψαλίδας” του ανταγωνισμού
Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ όψιν ότι αν επικρατήσει η άποψη της κας Φατούρου, τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια για το σπορ στην Ελλάδα διότι,
α) πρωταθλήματα και πρωταθλητές στο αυτοκίνητο δεν θα αναγνωρίζονται αν δεν έχουν διεξαχθεί με τεχνικούς κανονισμούς FIA, δηλαδή WRC, ERC, WTCC κλπ
β) το να ακολουθήσει κάποιος αγωνιζόμενος κατηγορίες FIA & CIK-FIA είναι απόλυτα απαγορευτικό οικονομικά και δεν συμβαίνει πουθενά σε πολιτισμένη χώρα του πλανήτη. Η δημιουργία Εθνικών Κατηγοριών είναι δικαίωμα και υποχρέωση των Ομοσπονδιών.
Ζητάμε την κατανόησή σας για την καθυστέρηση του προγράμματος αγώνων, της προκήρυξης και των τεχνικών κανονισμών ΚΑΡΤ αλλά όπως αντιλαμβάνεται κάποιος, καθώς το διακύβευμα είναι κορυφαίο και αφορά το μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα, δεν θα διακινδυνεύαμε για μικροσυμφέροντα το οικοδόμημα του σπορ στη χώρα μας.
Επί πλέον τα προνόμια των Αθλητών, όπως περιγράφονται στον αθλητικό νόμο, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αφορούν μια ολιγομελή οικονομικά “ελίτ” αλλά πρέπει να δίνεται η ευκαιρία, δια των τεχνικών κανονισμών, να τα διεκδικήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι Αθλητές.
Η παρούσα θα κοινοποιηθεί στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και στην Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας ΑΜΟΤΟΕ για τις δικές της ενέργειες, διότι το θέμα της νομιμότητας των κατηγοριών αφορά το σύνολο του μηχανοκίνητου αθλητισμού (αυτοκίνητο, καρτ & μοτοσυκλέτα).
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτρης Μιχελακάκης Αναστάσιος Καρκάνης
Επισυναπτόμενα:
α) Oι αναφορές από τις συνεδριάσεις της CIK-FIA (από το 2011 είχε επισημανθεί η “αποτυχία” των κινητήρων KF)
β) H θέση της κας Φατούρου
γ) H γνωμοδότηση του ΙΔΕΑΔ
δ) Oι θέσεις ενός εκάστου ετέρου μέλους της επιτροπής καρτ
ε) Tο ερώτημα της ΟΜΑΕ προς τη CIK-FIA και η απάντησή τους σχετικά με τις κατηγορίες που είναι αποδεκτές, βάσει των κανονισμών της CIK-FIA