Ο Αμερικάνος συγγραφέας παιδικών βιβλίων Dr. Seuss είχε πει «Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη» και αυτό πρέπει να κάνουμε όσοι ασχοληθήκαμε άμεσα ή έμμεσα με το Έπαθλο Δεξιοτεχνιών Βορείου Ελλάδος καθώς αυτό στάθηκε πάνω από το ύψος των περιστάσεων προφέροντας αδυσώπητες μάχες με το χρονόμετρο, διαρκής αγωνία και μεταβολή της βαθμολογίας, θέαμα σε αθροιστικά χιλιάδες θεατές και συνολικά περισσότερες από 250 συμμετοχές στους οκτώ αγώνες του φετινού θεσμού.
Αυτή είναι η γενική εικόνα του Επάθλου για την χρονιά που πέρασε, μια εικόνα η οποία μπορεί να βελτιωθεί το 2017 καθώς η δεξιοτεχνία αποτελεί ξανά, όπως ήταν και παλιά, τον πιο εύκολο και οικονομικό τρόπο για να ασχοληθεί κάποιος με τους αγώνες.
Με την άδεια οδήγησης και το εν ισχύ ασφάλιστρο στην τσέπη, το κράνος στο κεφάλι και το προσωπικό αυτοκίνητο στην γραμμή εκκίνησης μπορεί ο οποιοσδήποτε να οσμιστεί το άρωμα των αγώνων. Πριν αρχίσει η άστοχη κριτική να συμπληρώσω πως προφανώς ένας αγώνας δεξιοτεχνίας δεν συγκρίνεται σε δυσκολία με έναν αγώνα Ράλλυ ή έναν αγώνα ταχύτητας, σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι εύκολη υπόθεση ειδικά όταν πρέπει να αποδείξεις δεξιοτεχνία κάτω από την πίεση του χρονομέτρου.
Οι πρωταγωνιστές της χρονιάς που πέρασε έκαναν τιτάνια προσπάθεια ακολουθώντας οι περισσότεροι το έπαθλο στους 8 αγώνες που διεξήχθησαν, ανάμεσα σε αυτούς και δύο γυναίκες, η Βασιλειάδου Αναστασία και η Αμπατζίδου Αντωνία. Την ευθύνη διοργάνωσης των αγώνων για το 2016 είχαν: από 2 αγώνες ο Α.Ο.Θ. (Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης) και η Λ.Α.Μ.Σ. (Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας Σερρών) και από έναν αγώνα η Α.Λ.Π. (Αυτοκινητιστική Λέσχη Πτολεμαΐδας), η Α.ΛΕ.Ξ. (Αυτοκινητιστική Λέσχη Ξάνθης), ο Ο.Φ.Α.Δ. (Όμιλος Φίλων Αυτοκίνησης Δράμας) και ο Ο.Φ.Α.Α. (Όμιλος Φίλων Αυτοκινήτου Αλεξανδρούπολης).
Οι τελικές τριάδες ανά κατηγορία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κατηγορία Α: 1ος Καρατσομπαλίδης Δημήτρης με Peugeot 106 (110 βαθμοί), 2ος Καραμανόλης Ιωάννης με Toyota Starlet (79 βαθμοί), 3ος Πατσίλας Αναστάσιος με Peugeot 106 (49 βαθμοί).
Κατηγορία Β: 1ος Οικονομίδης Κώστας με Fiat Punto (148 βαθμοί), Κουνατιάδης Δημήτρης με Opel Kadett (101 βαθμοί), 3ος Καβατσικλής Θεόδωρος με Opel Kadett (71 βαθμοί).
Κατηγορία Γ: 1ος Σαλονίδης Γιώργος με Opel Ascona (112 βαθμοί), 2ος Ζεϊμπέκης Πασχάλης με Opel Ascona (109 βαθμοί), 3ος Καρυπίδης Θεόκλητος με Opel Ascona (95 βαθμοί).
Τελικά έλειπε κάτι; Αν ναι τι ήταν αυτό και τι μπορεί να γίνει καλύτερα το 2017;
Ίσως έλειπε η πίστη των διοργανωτριών λεσχών στους αγώνες δεξιοτεχνίας καθώς κάποιοι διεξήχθησαν με τον αυτόματο πιλότο ενεργό, χωρίς επιπλέον προσπάθεια διαφήμισης, εύρεσης χορηγών, προσέλκυσης θεατών ή συμμετοχών. Ίσως έλειπε η πριμοδότηση κάποιων νέων που ήθελαν να ασχοληθούν αλλά δεν το έπραξαν ή ασχολήθηκαν επιδερμικά. Ίσως έλειπε ο συντονισμός σε ότι αφορά τις ημερομηνίες διεξαγωγής των αγώνων δεξιοτεχνίας. Μπορεί να μην έλειπε τίποτα, αν όμως έλειπαν μόνο τα παραπάνω τότε το 2017 θα πρέπει όλοι οι άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι να δώσουν την απαραίτητη προσοχή απογειώνοντας τις δεξιοτεχνίες, τους αγώνες δηλαδή από όπου παλαιότερα σημαντικός αριθμός των οδηγών αγώνων Ράλλυ εκκινούσε την σταδιοδρομία του.