Αναμφίβολα, το 2020 ήταν ένα έτος που οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε να ξεχάσουμε. Στον μαγικό κόσμο της Formula 1 παρόλα αυτά, το 2020 ήταν ένα συναρπαστικό έτος, με πολλές συγκινήσεις, σίγουρα ένα από τα πιο εντυπωσιακά των τελευταίων ετών. Πρώτες νίκες και πρώτα podium για πολλούς οδηγούς στο grid, νέες πίστες και η κατάρριψη θρυλικών ρεκόρ από τον Lewis Hamilton, έδωσαν μια γλυκιά γεύση στους φιλάθλους του αθλήματος, παρόλο που η μάχη για την πρώτη θέση του πρωταθλήματος είχε κριθεί από νωρίς. Αλλά στον κόσμο της Formula 1, όπου όλα τρέχουν γρήγορα, δεν έχουμε χρόνο να αναπολούμε το παρελθόν, καθώς μία νέα σεζόν είναι έτοιμη να αρχίσει, με πολλά νέα πράγματα για εμάς τους φιλάθλους, που σίγουρα θα μας εντυπωσιάσουν. Παρόλο που οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς έχουν παραταθεί για το 2022, υπάρχουν πολλές σημαντικές αλλαγές που έρχονται το 2021 που θα κάνουν τους αγώνες και το grid να μοιάζουν λίγο διαφορετικά από ο,τι πέρσι. Καθώς λοιπόν γυρνάμε τα ημερολόγια μας στο 2021, ας ρίξουμε μια ματιά στους 4 λόγους που η απερχόμενη σεζόν θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή από την προηγούμενη.
1. Οι αλλαγές στους κανονισμούς του 2021.
2. Ίδια πρόσωπα, διαφορετικές ομάδες.
Τέλος, έχουμε δύο νέες προσθήκες στην ομάδα της Haas, με τον γιο του θρυλικού Michael Schumacher και πρωταθλητή της F2 Mick Schumacher να παίρνει την μια θέση, έχοντας για teammate τον εγωκεντρικό θα έλεγε κανείς Nikita Mazepin, ο οποίος έρχεται και αυτός από μια δυνατή σεζόν στην F2 αλλά και πολλά.. παρατράγουδα (κυρίως με την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά του εκτός του αθλήματος) που κάνουν τους φιλάθλους της F1 να δυσανασχετούν με την απόφαση της Haas να τον εντάξει στο δυναμικό της. Ο χρόνος θα δείξει όμως, καθώς ο νεαρός Ρώσος έχει ταλέντο. Καλά μέχρι εδώ. Αλλά τι γίνεται με την θέση της Alpha Tauri που έμεινε κενή; Εκεί θα δούμε τον νεαρό οδηγό Yuki Tsunoda να αντικαθιστά τον Daniil Kvyat. Ο μικρός έρχεται από μια πολύ συναρπαστική σεζόν στη F2 έχοντας την πλήρη στήριξη της Honda, η οποία τον έχει αναδείξει. Αυτές λοιπόν είναι οι αλλαγές που έχουμε στις ομάδες για την επερχόμενη σεζόν. Να σημειωθεί εδώ ότι ακόμα δεν έχει υπογραφεί η ανανέωση του συμβολαίου του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Lewis Hamilton με την Mercedes, καθώς υπάρχει ασυμφωνία στους όρους του συμβολαίου. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει βόμβα τις επόμενες ημέρες, και ίσως δούμε τον Βρετανό George Russell να παίρνει τη θέση του. Ποιος ξέρει, ίσως η σεζόν του 2021 έχει κρυμμένη μια ακόμη βόμβα για εμάς! Με όλες αυτές τις αλλαγές στο grid, είμαστε ενθουσιασμένοι να δούμε την πρόοδο του Ricciardo στην McLaren τη νέα σεζόν, καθώς η βρετανική ομάδα θα φοράει πλέον κινητήρα Mercedes. Άραγε αυτή η αλλαγή θα δώσει στον Αυστραλό την ευκαιρία να ανταγωνιστεί για το πρωτάθλημα; Ποιος ξέρει.. Το σίγουρο είναι ότι θα έχουμε το πιο αγαπητό ζευγάρι οδηγών στην Μακλαρεν, καθώς Norris και Ricciardo προσφέρουν πολλές αστείες στιγμές στα paddock. Ένας άλλος οδηγός που θα δοκιμάσει τον κινητήρα Μερσεντές για πρώτη φορά θα είναι ο Sebastian Vettel, ο οποίος ψάχνει να βρει τον χαμένο του καλό εαυτό, αυτόν που είχε όταν οδηγούσε για τα χρώματα της Red Bull, και στα πρώτα του χρόνια με τη Ferrari. Το δίδυμο Sainz και Leclerc είναι επίσης εντυπωσιακό αυτή τη σεζόν, με την ιταλική ομάδα να έχει για πρώτη φορά στην ιστορία της τόσο νέο ζευγάρι οδηγών. Άραγε θα καταφέρει να έρθει στην κορυφή ξανά; Δεν μένει παρά να δούμε.. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε επίσης τον Φερνάντο Αλόνσο ο οποίος μετά από 2 χρόνια απουσίας από την F1 έρχεται ξανά, με περισσότερη όρεξη από ποτέ, σε μια Renault/Alpine η οποία έρχεται από την πιο επιτυχημένη σεζόν της στην υβριδική εποχή. Τέλος, ενδιαφέρουσα θα είναι η μάχη του Sergio Perez με τον Max Verstappen στη Red Bull, καθώς ο Μεξικανός έρχεται από την καλύτερη σεζόν της καριέρας του σε μια ομάδα που διεκδικεί πρωτάθλημα. Άραγε θα είναι ο πρώτος teammate που θα νικήσει τον “Super Max” των Ολλανδών στην μάχη των ομόσταυλων;
3. Οι αλλαγές κανονισμών του 2022 ίσως επηρεάσουν την εξέλιξη των ομάδων για το 2021.
4. Νέες πίστες και Ρεκόρ αγώνων σε μια σεζόν
Θα είχαμε το μεγαλύτερο καλεντάρι στην ιστορία της F1 το 2020, αλλά όλοι ξέρετε τι έγινε την περσινή χρονιά. Οπότε, θα ξαναδοκιμάσουμε το 2021 με την ελπίδα να διεξαχθούν οι περισσότεροι αγώνες σε μια σεζόν στην ιστορία της Formula 1. Το καλεντάρι του 2021 έχει προγραμματιστεί για 23 αγώνες με την προσθήκη δύο τοποθεσιών. Αναμφίβολα, ανά από τα πιο απογοητευτικά γεγονότα που είχαμε το 2020 στον κόσμο της F1 ήταν το να μην δούμε την επιστροφή του θρυλικού Grand Prix στη πίστα του Zandvort στην Ολλανδία, με τους Ολλανδούς φαν να γεμίζουν με πορτοκαλί της κερκίδες. Οπότε ας ελπίσουμε φέτος να απολαύσουμε αυτό το θέαμα, όπως έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Σεπτεμβρίου. Μια ακόμη νέα τοποθεσία για το 2021 θα είναι η Σαουδική Αραβία, η οποία θα φιλοξενήσει το πρώτο της
Grand Prix το οποίο θα διεξαχθεί μέσα στα στενά της πόλης κάτω από τον νυχτερινό ουρανό. Ας ελπίσουμε να προσφέρει θέαμα, αν και δεν έχουμε δει ακόμα επίσημα σχέδια της πίστας. Τέλος, ας μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε την προσθήκη του Grand Prix στην πίστα της Ιμολα για μια ακόμη χρονιά, με τους Ιταλούς να φιλοξενούν δύο Grand Prix αυτή τη σεζόν. Το πρόγραμμα της Formula 1 για το 2021 είναι πολύ μεγάλο, και αυτό σημαίνει πως θα είναι αρκετά δύσκολο για τις ομάδες, και όλους όσους συμμετέχουν στο άθλημα γενικά, εάν όντως γίνουν οι 23 αγώνες με επιτυχία. Και εδώ οδηγούμαστε στο εξής δίλημμα: Μήπως είναι υπέρ αρκετοί οι 23 αγώνες σε μια σεζόν; Από τη μια πλευρά του νομίσματος, εμείς οι φαν θα βλέπουμε περισσότερους αγώνες, αλλά από την άλλη, οι ομάδες ίσως να μην ανταπεξέλθουν σε ένα τόσο πιεστικό πρόγραμμα. Προσωπικά, σαν φίλαθλος του αθλήματος πιστεύω πως οι 23 αγώνες είναι αρκετοί για μια σεζόν, και 18 με 20 αγώνες θα ήταν μια
Αυτή λοιπόν ήταν μια.. μικρή λίστα για αυτά που περιμένουμε φέτος από τον μαγικό κόσμο της F1. Ας ελπίσουμε η φετινή σεζόν να είναι μαγική και αξέχαστη!