Στιγμές πριν την πρεμιέρα της Formula 1 για φέτος, με το Grand Prix του Μπαχρέιν να βρίσκεται προ των πυλών, ας ρίξουμε μια ματιά στις ομάδες και στο τι γεύση μας άφησαν από το τριήμερο προετοιμασίας πριν δύο βδομάδες, στην πίστα του Μπαχρέιν.
Όπως είχε προαναφερθεί, η φετινή pre season διήρκεσε μόλις τρεις ημέρες, ενώ τα παλαιότερα χρόνια διαρκούσε έξι ημέρες. Η συγκεκριμένη λοιπόν αλλαγή αποτέλεσε μεγάλο πονοκέφαλο σε ομάδες και οδηγούς, καθώς μέσα σε λίγες ώρες προσπαθούσαν να αποκομίσουν το μέγιστο των μονοθεσίων τους.
1. Mercedes AMG Petronas
Ας ξεκινήσουμε με την Μερσεντες. Οι πρωταθλητές ξεκίνησαν το pre season testing με έναν τρόπο που δεν μας είχαν συνηθίσει, καθώς προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων στέρησαν πολλούς γύρους στην πίστα από τον Bottas την πρώτη μέρα. Τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς και την δεύτερη ημέρα της προετοιμασίας, ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton έφερε την κόκκινη σημαία, καθώς έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Παρόλα αυτά όμως, η γερμανική ομάδα ήταν η ταχύτερη σε ρυθμό αγώνα, ενώ σε ρυθμό γρήγορου γύρου βρέθηκε μόνο πίσω από τις Red Bull. Αναμφίβολα λοιπόν, παρά τα προβλήματα, οι πρωταθλητές είναι και πάλι δυνατοί.
2. Red Bull Racing Honda
Στην red bull η δίψα για το πρώτο σκαλί του βάθρου είναι εμφανής, καθώς η Αυστριακή ομάδα στοχεύει με το νέο της ανανεωμένο μονοθέσιο να εκθρονίσει τις παντοδύναμες Μερσεντές. Με το ισχυρό δίδυμο των Verstappen και Perez, η Red Bull δεν αντιμετώπισε προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές, καθώς μάλιστα έκανε τον ταχύτερο γύρο όλων στο τέλος της τρίτης ημέρας με τον Super Max να κατεβάζει τον χρόνο κάτω από το 1.29.500. Αναμφίβολα, η Αυστριακή ομάδα των 4 Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων, δείχνει εξαιρετικά γρήγορη, ειδικά σε ρυθμό κατατακτηρίων, το μόνο που μένει είναι να δούμε αν θα καταφέρει να φέρει τα αποτελέσματα μέσα στη σεζόν.
3. Ferrari
Το 2020 ήταν ένα έτος που οι Ιταλοί θέλουν να ξεχάσουν πάση θυσία. Η Scuderia διήνυσε πέρσι την χειρότερη της σεζόν από το 1984, με ένα μονοθέσιο που υστερούσε πολύ στις ευθείες, ενώ στις στροφές ήταν φανερά ασταθές. Παρόλα αυτά, ο Ματία Μπινότο δήλωσε πως η νέα SF-21 είναι βελτιωμένη σε όλες τις κατηγορίες. Αυτό φάνηκε και στις χειμερινές δοκιμές, καθώς η ιταλική ομάδα, εκτός από ένα πρόβλημα στην κατανομή καυσίμων που στέρησε από τον Charles Leclerc χρόνο την πρώτη ημέρα των δοκιμών, δεν αντιμετώπισε άλλα προβλήματα. Η Ferrari ολοκλήρωσε τις χειμερινές δοκιμές με τον τρίτο ταχύτερο γύρο στα μαλακότερα ελαστικά, και έχοντας συμπληρώσει τους πιο πολλούς γύρους σε όλες τις δοκιμές, βρισκόμενοι μόνο πίσω από την Άλφα Ρομέο και την Αλπίν Ρενό. Συμπέρασμα; Το κλίμα στα γκαράζ της ιταλικής ομάδας είναι σαφώς καλύτερο από το “παράξενο 2020” όπως δήλωσε και ο Σαρλ Λεκλέρκ, και η ομάδα στοχεύει φέτος να κυνηγήσει βάθρα και μια καλύτερη απόδοση, έχοντας πάντα τις βλέπεις της για το 2022 και την αλλαγή των κανονισμών. Με το πιο νέο οδηγικό δίδυμο στην ιστορία της από το 1968, καθώς και έναν αναβαθμισμένο κινητήρα, οι Ιταλοί ελπίζουν για περισσότερες χαρές φέτος.
4. McLaren Mercedes
Μια ομάδα που εντυπωσίασε πραγματικά με τον ρυθμό και την απόδοση της στις χειμερινές δοκιμές ήταν σίγουρα η Μακλάρεν. Η νέα MC35M, με την προσθήκη του Ντάνιελ Ρικιάρντο και έναν νέο κινητήρα Μερσεντές στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης στις δύο πρώτες ημέρες των δοκιμών. Το πιο εντυπωσιακό όλων όμως είναι η καινοτομία της Βρετανικής ομάδας στον σχεδιασμό του πίσω μέρους του διάχυτη, καθώς η πιο συνθέτη σχεδίαση αεραγωγών στο πίσω μέρος του πατώματος, δίνει στο μονοθέσιο περισσότερη κάθετη πρόσφυση. Παρόλα αυτά, ο Lando Norris δήλωσε πως δεν είναι εντυπωσιασμένος από τον σχεδιασμό του σασί του μονοθεσίου, καθώς η ομάδα ξόδεψε τα περισσότερα token εξέλιξης της τον χειμώνα για να προσαρμόσει το σασί της στον νέο κινητήρα της Μερσεντές. Η βρετανική θρυλική ομάδα στοχεύει να εδραίωση την θέση της στην 3η θέση της βαθμολογίας με δυνατούς αγώνες και podium τη φετινή σεζόν. Το μόνο που μένει είναι να δούμε την καλή απόδοση της στην πράξη.
5. Aston Martin
Η πρώην Racing Point άφησε χωρίς αμφιβολία όλους τους φαν με ανοιχτό το στόμα στην παρουσίαση του μονοθεσίου της. Η νέα καταπράσινη και επιβλητική AMR1 στοχεύει να δείχνει εκτός από όμορφη, και γρήγορη. Δυστυχώς η θρυλική μάρκα απογοήτευσε στις δοκιμές, με τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ να σημειώνει τους λιγότερους γύρους στις δοκιμές (μονο μπροστά από τον Νισανί, δοκιμαστή της Williams) έχοντας προβλήματα με το νέο κιβώτιο της Mercedes. O Lance Stroll κατάφερε να σημειώσει κάποιους αξιοπρεπείς χρόνους στο τέλος της δεύτερης μέρας, αφήνοντας στην ομάδα κάποια θετικά στοιχεία για τον ρυθμό αγώνα του μονοθεσίου. Ο Φέτελ σε δηλώσεις του ανάφερε πως δεν ανησυχεί με τα προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου, και με τη σωστή δουλειά, η ομάδα θα πετύχει τους στόχους της, που είναι το κυνήγι για την 3η θέση του πρωταθλήματος. Γρήγορη ή αργή, το σίγουρο είναι ότι η νέα Άστον Μάρτιν δείχνει πολύ ωραία.
6. Alpine Renault
Άλλο ένα μονοθέσιο που δείχνει φαντασμαγορικό είναι η νέα Alpine, μετονομασία της Renault. Αν και το μυαλό της ομάδας, όπως δήλωσε και ο Fernando Alonso, βρίσκεται στο 2022, η γαλλική ομάδα παρουσίασε αρκετή βελτίωση σε σχέση με το περσινό μονοθέσιο στις δοκιμές. Οι χρόνοι των Αλόνσο και Οκόν παρουσίασαν σταθερό ρυθμό αγώνα χωρίς προβλήματα στην αξιοπιστία, κάνοντας μάλιστα τους πιο πολλούς γύρους στις δοκιμές, μαζί με την Άλφα Ρομέο. Έχοντας έναν πρωταθλητή πίσω από το τιμόνι της, η Alpine σίγουρα δεν θέλει να απογοητεύσει μέσα στη σεζόν.
7. Alpha Tauri Honda
Η έκπληξη του 2020, Alpha Tauri, στοχεύει να συνεχίσει να εκπλήσσει τους φανς και το 2021. Μετά την νίκη του ανανεωμένου Pier Gasly στην Ιταλία το 2020, η θυγατρική ομάδα της Red Bull στοχεύει σε συνεχείς τερματισμούς στους βαθμούς. Και το έδειξε και στις χειμερινές δοκιμές μάλιστα, καθώς δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας, σημειώνοντας μάλιστα και τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο σε όλες τις δοκιμές, στο τέλος της 3ης μέρας, με τον νεαρό rookie, Yuki Tsunoda να βρίσκεται μόλις 23 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Βερστάπεν. Η αλήθεια είναι όμως πως ο νεαρός Ιάπωνας χρησιμοποιήσε νωρίτερα τον DRS του στις ευθείες, πράγμα που σε επίσημη χρονομέτρηση θα οδηγούσε σε αφαίρεση του χρόνου του. Όπως και να έχει όμως, η νέα Άλφα Τάουρι, θα ειναι σίγουρα πονοκέφαλος για τις ομάδες του midfield.
8. Alfa Romeo
Έπειτα από ένα όχι και τόσο καλό 2020 λόγω της αδυναμίας του κινητήρα της Φερράρι, η Alfa Romeo κοιτάει μπροστά για μια καλύτερη σεζόν. Οι χειμερινές δοκιμές βρήκαν την Ελβετική ομάδα στην κορυφή της κατάταξης όσον αφορά τους γύρους, με τον αγαπημένο σε όλους μας Κίμι Ραϊκόννεν να συμπληρώνει πάνω από 150 γύρους σε μια μέρα. Ο Φιλανδός δήλωσε μάλιστα πως τα προβλήματα στις ευθείες ανήκουν στο παρελθόν, καθώς ο αναβαθμισμένος κινητήρας της Φερράρι δείχνει να είναι όσο γρήγορος έδειχνε στον προσομοιωτή. Σίγουρα λοιπόν, στα γκαράζ της ελβετικής ομάδας υπάρχει ελπίδα για μια σεζόν με αρκετούς βαθμούς.
9. Haas
Η ελπίδα που υπάρχει στα γκαράζ των Αλφίστι σίγουρα δεν υπάρχει στα γκαράζ της Haas. Η αμερικανική ομάδα έπειτα από ένα απογοητευτικό 2020, αναμένεται να είναι η χειρότερη ομάδα στο grid, καθώς οι χρόνοι στις χειμερινές δοκιμές ήταν κατώτεροι όλων. Ο επικεφαλής της ομάδας Guenther Steiner δήλωσε πως το 2021 θα είναι μια θυσία για την ομάδα, καθώς στοχεύουν να επενδύσουν τα πάντα την επόμενη σεζόν. Σίγουρα όμως, το θετικό είναι ότι οι δύο rookies της ομάδας Mick Schumacher και Nikita Mazepin θα αποκομίσουν αρκετές εμπειρίες μέσα στη χρονιά.
10. Williams
Σίγουρα τα τελευταία χρόνια ήταν οδυνηρά για τη θρυλική ομάδα, με το 2020 να είναι η επιτομή αυτών, καθώς η Williams δεν σημείωσε ούτε έναν βαθμό. Αυτό φέτος είναι ένα γεγονός που όλοι στην ομάδα είναι αισιόδοξοι πως θα αλλάξει, καθώς η Williams φάνηκε αρκετά βελτιωμένη στις χειμερινές δοκιμές, με τον George Russell να δηλώνει πως το μονοθέσιο θα παλέψει φέτος για βαθμούς με τις μεσαίες ομάδες. Το ελπίζουμε, καθώς η βρετανική ομάδα δεν αξίζει σίγουρα να βρίσκεται στο πίσω μέρος του grid.
Αυτά λοιπόν ήταν τα κυριότερα νέα που μας άφησαν τα pre session testing. Μείνετε συντονισμένοι όμως, καθώς η σεζόν ξεκινάει σήμερα!