Δεκαετία με την δεκαετία παρατηρούμε ότι υπάρχουν εξελίξεις ανά τον κόσμο. Εξελίξεις που κάνουν τον πλανήτη μας πιο <<πράσινο>. Ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά, ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, μηχανάκια, πατίνια αλλά και μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν κάνει την εμφάνιση τους εδώ και αρκετά χρόνια και γίνονται όλο και πολυπληθέστερα.
Από το 2019 γνωρίζαμε ότι τα επόμενα χρόνια το υβριδικό θα κάνει την εμφάνιση του και στον κόσμο του WRC. Έτσι ήρθε η ώρα να πούμε ότι από το 2022 τα WRC θα διαθέτουν εκτός του κλασσικού μοτέρ εσωτερικής καύσης και υβριδικό μοτέρ. Η υβριδική μονάδα θα βρίσκεται στο πίσω μέρος της καμπίνας των αυτοκινήτων και θα παρέχει μπαταρία 3.9KWH, μονάδα MGU 650 Volt (100 kw και 180 Nm που θα περιβάλλεται από ανθρακόνημα.
Στην ουσία αυτή η μονάδα θα είναι υποβοηθούμενη για την κίνηση των WRC με αποτέλεσμα την καύση λιγότερης βενζίνης και άρα λιγότερα καυσαέρια προς το περιβάλλον.
Ήδη οι ομάδες που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, Ford M-Sport, Hyundai και Toyota έχουν επιβεβαιώσει το τριετές συμβόλαιο για την συμμετοχής τους στα πρώτα “hybrid-πρωταθλήματα” 2022-2024. Η Hyundai θα εξελίξει το νέο της μοντέλο I20 N ενώ οι άλλοι δύο κατασκευαστές θα αγωνιστούν με τα τωρινά μοντέλα.
Τα σέρβις παρκ θα εξοπλιστούν με σταθμούς τροφοδότησης ενέργειας για τα υβριδικά και τις ανάγκες τους, όπου η ενέργεια αυτή θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Επιπλέον η ασφάλεια των αυτοκινήτων προς τα πληρώματα θα είναι μεγαλύτερη. Τον ρόλο θα παίξουν το πιο ενισχυμένο rollbar στα σημεία των δύο πορτών, στα πίσω πλαϊνα τοξύλια και προσθήκη επιπλέον rollbar στο χώρο της μηχανής.
Αναμένουμε λοιπόν να βρούνε κι άλλοι κατασκευαστές ενδιαφέρον την νέα εποχή του WRC και να γίνει ένα πρωτάθλημα που να μοιάζει με τις παλιές εποχές, όσων αφορά στον αριθμό των κατασκευαστών.