Ο Lewis Hamilton κατέκτησε την 99η pole της καριέρας του, φέρνοντας την Mercedes του μπροστά από τις δύο Red Bull, σε ένα πολλά υποσχόμενο Grand Prix!
Q1
Η δράση στο πρώτο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών ξεκίνησε με δράματα, καθώς ο νεοφερμένος οδηγός της Alpha Tauri, Yuki Tsunoda, έχασε τον έλεγχο της ΑΤ02 και βρέθηκε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας έτσι το πίσω μέρος του μονοθεσίου και προκαλώντας την κόκκινη σημαία. Ο Ιάπωνας δεν υπέστη τραύματα, το κιβώτιο του μονοθεσίου του όμως φαίνεται να καταστράφηκε, πράγμα που σημαίνει πως πρέπει να προβεί σε πρόωρη αλλαγή. Παρόλα αυτά, μια ποινή 5 θέσεων για αλλαγή κιβωτίου δεν θα αλλάξει κάτι στη σχάρα εκκίνησης, καθώς ο μικρός οδηγός δεν πρόλαβε να κάνει χρόνο στο Q1 και θα εκκινήσει ούτως ή άλλως από την τελευταία θέση του grid. Η δράση συνεχίστηκε λίγα λεπτά μετά, με τον Max Verstappen να δείχνει τα “δόντια” της Red Bull και να σημειώνει ταχύτερο γύρο, με τους δυνατούς στην πίστα της ίμολα Βάλτερι Μπότας και Λάντο Νόρις να ακολουθούν. Ο τελευταίος μάλιστα φαίνεται να κάνει επίδειξη δύναμης απέναντι στον teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να αξιοποιήσει ακόμα την Μακλάρεν του στο μέγιστο την δυνατοτήτων της. Το πρώτο μέρος των δοκιμών έλαβε τέλος με τις δύο Haas να παίρνουν τις τελευταίες θέσεις, πράγμα που περιμένουμε να συμβαίνει όλη την χρονιά, καθώς και τις δύο Alfa Romeo, οι οποίες έμειναν και οι δύο εκτός Q2 για λίγα χιλιοστά, σε μια αναμφίβολα κακή μέρα για την ελβετική ομάδα. Το ίδιο δεν ισχύει για την Williams όμως, οι οποία είδε και τους δύο οδηγούς της να προκρίνονται στο Q2, σε μια πολύ καλή εμφάνιση. Η αγγλική ομάδα ελπίζει σε βαθμούς αυτό το σαββατοκύριακο, καθώς η πίστα της ίμολα ταιριάζει πολύ στο μονοθέσιο της, όπως είδαμε και πέρσι. Εκτός Q2 λοιπόν βρέθηκαν οι δύο ομάδες με κινητήρα Ferrari, και ο άτυχος Yuki Tsunoda.
Q2
Το δεύτερο μέρος των κατατακτήριων ξεκίνησε λίγα λεπτά αργότερα, με τις ομάδες να προσπαθούν να κάνουν γρήγορους γύρους με τη μέση γόμα. Ολοι οι οδηγοί πίεσαν σκληρά τα μονοθέσια τους, πολλοί μάλιστα πιάστηκαν να υπερβαίνουν τα όρια της πίστας και οι χρόνοι τους δεν καταχωρήθηκαν, όπως συνέβη και στο Q1, με τους Πέρεζ και Γκασλί να κάνουν ξανά χρόνο για να προκριθούν στο Q2. Προς το τέλος του δεύτερου μέρος, οι ομάδες αποφάσισαν να μη ρισκάρουν και έτσι όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν χρόνους με την μαλακή γόμα, για να σιγουρέψουν την είσοδο στο Top 10. Πέντε μονοθέσια όμως δεν κατάφεραν να κάνουν την υπέρβαση, ένα από αυτά η Ferrari του Κάρλος Σάινθ, ο οποίος αρκέστηκε στην 11η θέση, λίγα χιλιοστά πίσω από την Aston Martin του Στρόλ. Οι δύο Williams συνέχισαν να εντυπωσιάζουν, με τον Ράσελ να βρίσκεται στη 12η θέση, λίγο πίσω από τη Ferrari, και τον Λατίφι να προσπερνάει τον Αλόνσο της Alpine για την 14η θέση. Σίγουρα η ιστορική ομάδα έχει κάποιες ελπίδες για βαθμούς αύριο. Την σειρά αποκλεισμού συμπλήρωσε ο Φέτελ της Aston Martin, ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει βρει ακόμα τα πατήματα του στη νέα του ομάδα, χάνοντας ξανά στη μάχη με τον teammate του. Στο top 10 λοιπόν προκρίθηκαν οι δύο Mercedes, οι δύο Red Bull, οι δύο McLaren, με τον Ρικιάρντο να καταφέρνει να κάνει έναν καλό χρόνο στο τέλος, η Ferrari του Σαρλ Λεκλερ, ο εντυπωσιακός για άλλη μια φορά Πιέρ Γκασλί, ο Οκόν με την Alpine και ο Στρόλ με την Aston Martin. Όλοι οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας εκτός του Βερστάπεν και των δύο Μερσεντές (που θα εκκινήσουν με τη μέση γόμα), θα εκκινήσουν με την μαλακή γόμα. Πολύ πιθανό λοιπόν οι οδηγοί που έμειναν έξω από το Q3 να έχουν το πλεονέκτημα στον αγώνα, καθώς η μέση γόμα αποδείχτηκε η καλύτερη γόμα σε ρυθμό αγώνα, από τα χθεσινά practice sessions της Παρασκευής.
Q3
Η μάχη για την Pole ξεκίνησε με τον Λάντο Νόρις να δείχνει πως μπορεί να κάνει την έκπληξη και να φέρει την McLaren του πολύ ψηλά. Αρνητική έκπληξη έκανε ο Βάλτερι Μπότας, καθώς ο Φιλανδός βρέθηκε στην 6η θέση μετά από τους πρώτους γύρους των οδηγών. Στα τελευταία δύο λεπτά γίνονται οι τελικοί γύροι που κρίνονται όλα όμως, και αυτό φάνηκε, καθώς όλοι οι οδηγοί βελτίωσαν τους χρόνους τους, με τον Λάντο Νόρις να κάνει έναν εκπληκτικό γύρο, ταχύτερο σε όλα τα κομμάτια, φέρνοντας τον προσωρινά στη δεύτερη θέση. Λίγα δευτερόλεπτα μετά όμως οι αγωνοδίκες ακύρωσαν τον χρόνο του Βρετανού, καθώς βρέθηκε έξω από τα όρια της πίστας. Ποιος όμως βρέθηκε στην πρώτη θέση; Ο συνήθης ύποπτος, Lewis Hamilton, ο οποίος με έναν γύρο που όπως δήλωσε δεν περίμενε ότι θα ήταν τόσο καλός, κατάφερε να κλέψει την pole από τις δύο Red Bull, για μόλις 35 χιλιοστά από τον δεύτερο Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος σημείωσε έναν καταπληκτικό χρόνο, δεδομένου ότι δεν έχει μάθει τα όρια της Red Bull ακόμα. Στην τρίτη θέση αρκέστηκε το φαβορί για την pole, Μαξ Βερστάπεν, ο οποίος δήλωσε ότι δεν έκανε καθόλου καλό γύρο στο Q3. Για πρώτη φορά μετά την αποχώρηση του Ρικιάρντο από την ομάδα, η Red Bull δείχνει πως έχει ένα δίδυμο οδηγών που μπορεί να αποκαθηλώσει τις Mercedes. Σίγουρα οι Αυστριακοί θα έχουν το στρατηγικό πλεονέκτημα, παρόλο που ο Χάμιλτον βρίσκεται στην pole, καθώς ο Βρετανός της Mercedes δεν θα έχει τη βοήθεια του teammate του, ο οποίος με ένα λάθος στον τελευταίο του γυρο δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, και βρέθηκε στην απογοητευτική 8η θέση. Την 4η και 5η θέση όμως συμπλήρωσαν οι Λεκλερ και Γκασλί αντίστοιχα με εκπληκτικούς χρόνους, οι οποίοι θα εκκινήσουν μπροστά από τις δύο McLaren του Ρικιάρντο στην 6η θέση και του Νόρις στην 7η. (Ο δεύτερος χρόνος του νεαρού οδηγού ακυρώθηκε και του στέρησε μια καλύτερη θέση.) Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Στρολ στην 9η θέση και Οκόν στην 10η, ο οποίος έκανε χρόνο μόλις 0.800 sec από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον. Αναλυτικά η κατάταξη:
Οι κατατακτήριες στην Ιμολα μας προμηνύουν έναν εκπληκτικό αγώνα αύριο με διαφορετικές στρατηγικές. Η ομάδα της Red Bull φαίνεται να έχει το πάνω χέρι από πλευράς απόδοσης, καθώς ο Χάμιλτον φάνηκε φανερά έκπληκτος από την pole του σήμερα. Μετά από πολλά χρόνια ίσως δούμε τις Mercedes να βρίσκονται αυτές στη θέση του κυνηγού. Ας ελπίσουμε λοιπόν σε συγκινήσεις! Μείνετε συντονισμένοι στις 16.00 ώρα Ελλάδος αύριο, για το εντυπωσιακό Γκραν Πρι της Ιμολα!