Ο Max Verstappen πήρε μια επιβλητική νίκη στο επεισοδιακό δεύτερο Grand Prix της σεζόν, μπροστά από τους Lewis Hamilton και Lando Norris, σε έναν αγώνα που διακόπηκε στον 34ο γύρο μετά από τη σφοδρή σύγκρουση των Bottas και Russell.
Ποιο είναι το μαγικό συστατικό που κάνει τους αγώνες της Formula 1 ακόμα πιο συναρπαστικούς; Σωστά μαντέψατε, η βροχή! Λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση του αγώνα, τα σύννεφα που είχαν μαζευτεί πάνω από την πίστα στα δάση της Λομβαρδίας έφεραν τα άνω κάτω, και ανακάτεψαν τις στρατηγικές των ομάδων! Οποιαδήποτε στρατηγική για στεγνά ελαστικά έκανε “φτερά”, με τις περισσότερες ομάδες να ξεκινούν τον αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, εκτός από τις δύο Haas και την Alpha Tauri του Γκασλί, που πήραν το ρίσκο και επέλεξαν τα βρόχινα μπλε ελαστικά της Pirelli, με την ελπίδα ότι η βροχή θα γίνει ακόμα πιο έντονη. Τα δράματα στον αγώνα ξεκίνησαν πριν κλείσουν τα πέντε κόκκινα φώτα για την εκκίνηση, καθώς προβλήματα με την Aston Martin του Φέτελ στα φρένα τον ανάγκασαν να εκκινήσει από τα πιτ. Άτυχος βρέθηκε και ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του στο δρόμο για τη σχάρα εκκίνησης, και αναγκάστηκε να αλλάξει αεροτομή.
Τα πέντε κόκκινα έσβησαν στη βροχερή πίστα της Ιμολα και η δράση έλαβε μέρος αμέσως μετά, με τον Max Verstappen να κάνει μια εξαιρετική εκκίνηση από την τρίτη θέση, και εκμεταλλευόμενος το slipstream του Lewis Hamilton, πέρασε στην πρώτη θέση. Λίγο έλειψε να υπάρξει ατύχημα στην πρώτη στροφή όμως, καθώς ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής προσπάθησε να ανακτήσει τη θέση του και έπεσε άτσαλα στα κερμπ, τραυματίζοντας την αεροτομή της Mercedes. Πολύ καλή εκκίνηση έκαναν και οι δύο οδηγοί της Ferrari με τον Charles Leclerc να προσπερνά τον Σέρχιο Πέρεζ για την 3η θέση, και τον Carlos Sainz να ανεβαίνει θέσεις από την 11η όπου ξεκίνησε. Η δράση όμως διακόπηκε αμέσως, καθώς στα μισά του πρώτου γύρου ο Nicholas Latifi σε μια μάχη με τον Nikita Mazepin έχασε το πίσω μέρος της Williams και κατέληξε στον τοίχο. Ο Καναδός βγήκε χωρίς τραύματα από το μονοθέσιο, αλλά αυτή η σύγκρουση του, έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Ένα γύρο μετά, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βρίσκεται ακόμα στην πίστα, ο δεύτερος οδηγός της Haas, Mick Schumacher, σε μια προσπάθεια να ζεστάνει τα βρόχινα ελαστικά του, έχασε και αυτός τον έλεγχο και βρέθηκε να τραυματίζει το μπροστά μέρος, χάνοντας την αεροτομή του. Τυχερός μέσα στην ατυχία του ο Γερμανός, δεν αντιμετώπισε άλλο πρόβλημα με το μονοθέσιο του, και έτσι μετά την αλλαγή αεροτομής συνέχισε να αγωνίζεται στο πίσω μέρος του grid. Ο αγώνας συνεχίστηκε στον 4ο γύρο με τον Max Verstappen να ανοίγει τη διαφορά του στα 5 δευτερόλεπτα από τον Hamilton, και να κυριαρχεί στο βρεγμένο οδόστρωμα. Οι Verstappen και Hamilton βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, με τον Charles Leclerc να βρίσκεται πίσω 16 δευτερόλεπτα από τον Χάμιλτον, και τον 4ο Πέρεζ να βρίσκεται ακόμα πιο πίσω, στα 10 δευτερόλεπτα από τον οδηγό της φερράρι. Ο δεύτερος οδηγός της Red Bull, αφού έχασε θέσεις στην εκκίνηση και αντιμετώπιζε πρόβλημα με το τιμόνι του, βρέθηκε να δέχεται και ποινή 10 δευτερολέπτων, καθώς προσπέρασε δύο μονοθέσια υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αφού είχε χάσει τον έλεγχο της Red Bull λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα. Οι μάχες από την 5η έως την 9η θέση όμως ήταν εντυπωσιακές, με τους Σάινθ, Νόρις, Γκασλι και Στρολ να αλλάζουν συνέχεια θέσεις και να μας προσφέρουν εντυπωσιακές προσπεράσεις! Κερδισμένοι από τις μάχες βρέθηκαν να είναι οι Νόρις και Σάινθ, με τον Γκασλί να χάνει όλες τις θέσεις στο τέλος, αφού η στρατηγική των μπλε βρόχινων ελαστικών δεν λειτούργησε για την Alpha Tauri. Τυχερός ήταν ο Carlos Sainz, καθώς κατάφερε να διατηρήσει την 7η θέση, παρά τις δύο εξόδους που είχε. Οι επόμενοι δέκα γύροι συνεχίστηκαν με τον Lewis Hamilton να ανταλλάσει συνέχεια ταχύτερους γύρους με τον Verstappen, τον Leclerc να ελέγχει την 3η θέση, και την McLaren να δίνει team orders στους οδηγούς της, λέγοντας στον Daniel Ricciardo να παραχωρήσει τη θέση του στον πολύ ταχύτερο Lando Norris, ο οποίος αμέσως έκανε μια διαφορά πέντε δευτερολέπτων από τον teammate του. Ο Νόρις έδειχνε όλο το σαββατοκύριακο ότι μπορεί να φέρει την McLaren του στο podium στον αγώνα της Ιμολα.
20ος γύρος από τους 63 και η πίστα άρχισε να στεγνώνει, με τις ομάδες να ρισκάρουν με τα στεγνά ελαστικά. Πρώτος απ όλους ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος δοκίμασε να βάλει τη μέση γόμα, χωρίς να είναι ταχύτερος όμως από τους υπόλοιπους με την ενδιάμεση γόμα. Λίγους γύρους αργότερα, η Red Bull ήταν η πρώτη που έριξε το ζάρι και έφερε τον πρωτοπόρο Max Verstappen στα pits, καθώς ο Lewis Hamilton άρχισε να μειώνει σημαντικά τη διαφορά από την πρώτη θέση. Αμέσως η Mercedes έδωσε εντολή στον Βρετανό να πιέσει στον γύρο του με τα ενδιάμεσα, και να μπει στα πιτ ένα γύρο μετά τον Verstappen, προσπαθώντας έτσι να περάσει τη Red Bull στα pit, με τη λεγόμενη τεχνική “overcut”. Πράγματι, ο Χάμιλτον πίεσε όσο μπορούσε και μπήκε στα πιτ, και ενώ όλα έδειχναν ότι θα προσπεράσει τον Super Max στα pit, μια αργή αλλαγή ελαστικών από τη Mercedes στα 4 δευτερόλεπτα, έφεραν τον Χάμιλτον ξανά στη δεύτερη θέση, και μάλιστα με 5 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Ολλανδό της Red Bull. Και ενώ το οδόστρωμα άρχισε να στεγνώνει και οι οδηγοί άρχισαν να σημειώνουν συνέχεια ταχύτερους και ταχύτερους γύρους, η κίνηση που βρήκε ο Verstappen μπροστά του, τον έκανε να χάνει χρόνο σε σχέση με τον Χάμιλτον. Οι δύο οδηγοί προσπαθούσαν να περάσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από τα αργά μονοθέσια που ήταν μπροστά τους, σε μια πίστα που οι μπλε σημαίες είναι αρκετά δύσκολα να τηρηθούν χωρίς να καθυστερούνται τα μονοθέσια. Σ αυτή την μάχη λοιπόν βρέθηκε ηττημένος ο Lewis Hamilton, ο οποίος ενώ μείωνε συνεχώς τη διαφορά του από τον Verstappen, βρέθηκε στο βρεγμένο μέρος της πίστας σε μια κλειστή στροφή, και προσπαθώντας να δώσει γύρο στη Williams του George Russell, βρέθηκε να πηγαίνει ευθεία στην αμμοπαγίδα, καταστρέφοντας την αεροτομή του, και χάνοντας κάθε ελπίδα για νίκη. Θα μπορούσε να πει κανείς όμως πως ο Βρετανός ήταν τυχερός μέσα στην ατυχία του καθώς στον ίδιο γύρο ο teammate του Βάλτερι Μπότας συγκρούστηκε με τον George Russell, σε μια τρομακτική σύγκρουση, που έφερε αμέσως το safety car, και έπειτα, την κόκκινη σημαία.
Γύρος 34 από τους 63 λοιπόν και ο αγώνας διακόπηκε, μέχρι να απομακρυνθούν τα μονοθέσια και τα συντρίμμια από την πίστα. Ευτυχώς, κανένας από τους δύο οδηγούς δεν τραυματίστηκε, παρά μόνο “άναψαν τα αίματα” μεταξύ των δύο, καθώς ο George Russell ένιωσε πως ο Bottas τον ώθησε έξω από την πίστα. Η κόκκινη σημαία έδωσε την ευκαιρία σε πολλές ομάδες για αλλαγή στρατηγικής, με πολλούς οδηγούς να επιλέγουν τα μαλακά ελαστικά για το υπόλοιπο του αγώνα, ανάμεσα σ αυτούς ο Lando Norris με τη McLaren και ο Sergio Perez με τη Red Bull, στην 3η και 4η θέση. Μεγάλη άτυχη της κόκκινης σημαίας; Οι κόκκινες φερράρι, με τον Charles Leclerc να βλέπει τη διαφορά 40 δευτερολέπτων να εξαλείφεται και τα όνειρα για μια 2η θέση στο Grand Prix της Ιταλίας να μοιάζουν αρκετά πιο δύσκολα. Ο Lewis Hamilton, φανερά νευριασμένος από το λάθος του, φαινόταν αποφασισμένος να ανακάμψει και να πάρει οτιδήποτε μπορεί από τον αγώνα.
Ο αγώνας συνεχίστηκε λοιπόν, 15 λεπτά μετά, με τον Lando Norris να κάνει αμέσως κίνηση στον Charles Leclerc και να κλέβει την δεύτερη θέση από το Μονεγάσκο. Στη μάχη για την 3η θέση μπήκε και ο Πέρεζ, ο οποίος βρέθηκε τυχερός μετά την ποινή του, καθώς η κόκκινη σημαία του έδωσε ελπίδες για podium. Όχι για πολύ όμως, καθώς ένας λάθος υπολογισμός του όσο πίεζε για την 3η θέση, τον οδήγησε σε τετακέ, ρίχνοντας τον έτσι στην 13η θέση. Ατυχία για τον Μεξικανό και για τη Red Bull, η οποία ήλπιζε σε ένα διπλό podium finish των οδηγών της, μετά την εγκατάλειψη της μιας Mercedes και το ατύχημα του Hamilton.
Όσο για τον Hamilton..; Ο Βρετανός έδειξε το μέταλλο πρωταθλητή που διαθέτει, και σημείωσε εξαιρετικές προσπεράσεις, τη μία μετά την άλλη, περνώντας αρχικά τον Yuki Tsunoda (ο οποίος είχε ένα τετακέ στην στροφή 3) και έπειτα τους Lance Stroll και Daniel Ricciardo. Καθώς οι γύροι για το τέλος έπεσαν στους 15, ο Lewis Hamilton ήδη βρισκόταν πίσω από το κιβώτιο του Carlos Sainz για την 4η θέση. Παράλληλα, ο Λεκλερ πίεζε την Μακλαρεν του Νόρις για τη δεύτερη θέση, αλλά έβλεπε τον Χάμιλτον να πλησιάζει στη ζώνη DRS του, αφού ο Βρετανός πέρασε εύκολα τον Σάινθ. Ακολούθησαν τρεις γύροι στους οποίους ο Λεκλερ κατάφερνε να κρατάει πίσω του τον Χάμιλτον λόγω του DRS που είχε από το Νόρις. Μια έξυπνη διαχείριση της μπαταρίας από τον Νόρις, του έδωσε το πλεονέκτημα στη μάχη του με τη Ferrari, βγάζοντας τον Λεκλερ από τη ζώνη DRS και ρίχνοντας τον αμέσως στα “σαγόνια του καρχαρία” Lewis Hamilton, ο οποίος αμέσως έκανε την προσπέραση για τη 3η θέση. Όσο εντυπωσιακός και αν ήταν ο μικρός άσος της Μακλαρεν, δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τη Μερσεντές του Χάμιλτον, καθώς μετά από 4 γύρους και ωραίες μάχες, ο Χάμιλτον κατάφερε να φτάσει στη 2η θέση στον γύρο 59 και να ανακάμψει μετά από το λάθος που έκανε. Σημείωσε μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο στον γύρο 60, παίρνοντας έτσι και τον έξτρα βαθμό.
Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετώπισε όμως ο Max Verstappen, ο οποίος με μια επιβλητική οδήγηση είδε πρώτος τη καρό σημαία, 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Lewis Hamilton στη 2η θέση και τον Lando Norris ο οποίος κατέκτησε το πρώτο βάθρο για την ομάδα του τη φετινή σεζόν. Πιο πίσω, στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν οι Charles Leclerc και Carlos Sainz, ενώ οι Daniel Ricciardo και Lance Stroll είδαν τη καρό σημαία στις θέσεις 6 κι 7 αντίστοιχα. Τέλος, τη βαθμολογούμενη 10αδα συμπλήρωσαν οι Gasly, Raikkonen και Ocon. Αναλυτικά η κατάταξη: