Ο Charles Leclerc θα εκκινήσει από την πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης στο Πριγκιπάτο, έπειτα από μια εντυπωσιακή εμφάνιση της Ferrari, με τη θρυλική ομάδα να πανηγυρίζει την πρώτη της pole από το Grand Prix του Μεξικό το 2019. Στην 2η θέση θα εκκινήσει ο Max Verstappen, ενώ 3ος ο Valtteri Bottas.
Καθώς τα πράσινα φώτα για τις πιο σημαντικές κατακτήριες της σεζόν άναψαν, έπειτα από τις 3 ελεύθερες δοκιμές που είδαμε τις Ferrari να εντυπωσιάζουν με τον ρυθμό τους και τους Latifi και Schumacher να βρίσκουν τις μπαριέρες στο FP3, οι οδηγοί βγήκαν αμέσως στην πίστα για να κάνουν όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους. Η πίστα του Μόντε Κάρλο απαιτεί τεράστια αυτοσυγκέντρωση από τους οδηγούς για να καταφέρουν έναν τέλειο γύρο, γι αυτό και στην αρχή του Q1 βλέπαμε τα χρονόμετρα να κατεβαίνουν με γεωμετρική πρόοδο.
Καθώς πολλοί οδηγοί και μάλιστα από τις πρωτοπόρες ομάδες του πρωταθλήματος δυσκολεύονταν, οι δύο οδηγοί της Ferrari μαζί με τον Max Verstappen και τον εντυπωσιακό Lando Norris αντάλλαξαν πολλές φορές θέσεις στην κορυφαία πεντάδα. Καθώς τέλειωνε η δράση στο Q1 όμως, οι κορυφαίοι οδηγοί μπήκαν στα πιτ, διαφυλάσσοντας έτσι ένα σετ ελαστικών. Η μάχη επικεντρώθηκε ανάμεσα στις δύο Alpine, τον George Russell και τις δύο Aston Martin, που πάλευαν για μια την πρόκριση στο Q2.
Λίγο έλειψε να έχει προβλήματα και ο Daniel Ricciardo, που όμως έκανε έναν γρήγορο γύρο στο τέλος και εξασφάλισε την πρόκριση. Ο μεγάλος χαμένος του Q1 ήταν ο Fernando Alonso ο οποίος φαίνεται να έχει αρκετά θέματα με την ισορροπία στο μονοθέσιο της Alpine
Εκτός Q2 λοιπόν έμειναν οι Schumacher στη 20η θέση, που μετά το ατύχημα που είχε στο FP3 δεν είχε έτοιμο το μονοθέσιο του για να αγωνιστεί, Mazepin στη 19η θέση, Latifi στην 18η θέση, Alonso στην 17η θέση και στην 16η θέση ο Tsunoda.
Η δράση συνεχίστηκε και οι 15 οδηγοί που προκρίθηκαν βγήκαν στην πίστα για το Q2 από το πρώτο λεπτό με τις δύο Aston Martin και τις δύο Alfa Romeo να είναι προσωρινά στην δεκάδα, την στιγμή που ο Norris και o Ricciardo φαίνεται να δυσκολεύονται, με την McLaren όμως να ομορφαίνει την πίστα με τη νέα επετειακή εμφάνιση που χρησιμοποιεί για αυτό το Grand Prix.
Καθώς οι χρόνοι ανάμεσα στους πρώτους εννέα ήταν στα 4 δέκατα οι Max Verstappen και Charles Leclerc αντάλλαξαν ταχύτερους γύρους στο τέλος της διαδικασίας, και μας προετοίμασαν για ένα πολύ ενδιαφέρον Q3. Την ίδια στιγμή όμως, ο Daniel Ricciardo βρέθηκε εκτός Q3, εμφανώς απογοητευμένος και νικημένος μάλιστα κατά μεγάλο βαθμό από τον teammate του, Lando Norris, ο οποίος βρισκόταν πάντα μέσα στην 5αδα σε όλες τις δοκιμές.
Προβληματισμό προκάλεσαν και οι χρόνοι του Hamilton, με την Mercedes να μη δείχνει τόσο γρήγορη στα στενά του Μονακό. Την παράσταση του Q2 όμως έκλεψε ο Antonio Giovinazzi ο οποίος με έναν εκπληκτικό χρόνο πήρε το τελευταίο εισιτήριο για το Q3, δείχνοντας έτσι το ταλέντο του. Εκτός Q3 έμειναν οι Russell στην 15η θέση, Raikkonen στην 14η θέση, Stroll 13η θέση, Ricciardo 12η θέση και Ocon στην 11η θέση.
Με τους οδηγούς να έχουν ένα πιο καθαρό δρόμο μπροστά τους, η μάχη για την pole position θα κριθεί στο νήμα. Τον ταχύτερο γύρο για αρχή τον κάνει ο Max Verstappen, γρήγορα όμως ο Charles Leclerc του παίρνει τα ηνία κάνοντας χρόνο περίπου 3 δέκατα ταχύτερο, στο 1:10:346. Πίσω από τον Verstappen στην τρίτη θέση ήταν ο Bottas και για χιλιοστά πίσω του ο Carlos Sainz. Ο Hamilton δεν έκανε καλό πρώτο γύρο και έτσι πήγε στα πιτ στην 7η θέση.
Με 3.30 να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας στο Q3 όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα για τον τελικό τους γύρο, που έπρεπε να είναι τέλειος. Το κυκλοφοριακό έπαιξε και πάλι ρόλο στα τελευταία λεπτά για το Perez, την στιγμή που ο Hamilton ακούμπησε τις μπαριέρες πριν την στροφή 7. Καθώς όλοι περιμέναμε την μάχη του Verstappen με τις δύο Ferrari, καθώς ο Ολλανδός κέρδιζε χρόνο στο πρώτο sector αλλά ο Leclerc επικρατούσε στο δεύτερο, όλα τελείωσαν καθώς 18 δευτερόλεπτα πριν το τέλος ο Charles Leclerc βρέθηκε στις μπαριέρες στην στροφή 15, μετά την έξοδο της πισίνας!
Το γεγονός αυτό προκάλεσε την κόκκινη σημαία και το τέλος του Q3, δίνοντας έτσι στον Μονεγάσκο την pole στο Grand Prix της χώρας του, αλλά αφήνοντας ανησυχία στο στρατόπεδο της Ferrari για πιθανή ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων από τη σύγκρουση. Μια τέτοια ατυχία θα κοστίσει 5 θέσεις ποινή για αλλαγή κιβωτίου στον Leclerc, πράγμα που δεν θα αρέσει καθόλου στους τιφόζι!
Έτσι λοιπόν, ο Leclerc θα εκκινήσει από την pole, την πιο σημαντική pole της σεζόν καθώς τα προσπεράσματα στο Μονακό είναι δύσκολα έως αδύνατα, και έτσι έχει τις ελπίδες με το μέρος του για μια αναπάντεχη νίκη για τη Ferrari. Ας ελπίσουμε σε έναν ωραίο αγώνα αύριο! (Ας ελπίσω σαν τιφόζι να δω μια χαρά!)
Το Grand Prix του Μονακό θα ξεκινήσει στις 4 ώρα Ελλάδος. Αναλυτικά η κατάταξη: