Ο Max Verstappen πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο ιστορικό Grand Prix του Μονακό, και πλέον πήρε τα ηνία της πρώτης θέσης στο πρωτάθλημα. Στο βάθρο τον συνόδευσαν οι Carlos Sainz και Lando Norris, με τον poleman της ημέρας Charles Leclerc να μην ξεκινάει τον αγώνα λόγω προβλήματος.
Έπειτα από ένα εντυπωσιακό Σάββατο με μάχες για την pole, οι φίλαθλοι της Ferrari περίμεναν με ανυπομονησία τα νέα για το κιβώτιο του poleman, Charles Leclerc. Έπειτα από ενδελεχή έρευνα στα γκαράζ της Ferrari δεν παρουσιάστηκε πρόβλημα στο κιβώτιο έπειτα από την χθεσινή σύγκρουση, δίνοντας έτσι χαμόγελα στους Ferraristi για μια πιθανή νίκη του Leclerc. Δυστυχώς όμως τα χαμόγελα δεν κράτησαν για πολύ, καθώς ο Μονεγάσκος ανέφερε πρόβλημα στο αριστερό ημιαξόνιο του μονοθεσίου του, καθώς κατευθυνόταν προς τη σχάρα εκκίνησης. Με 15 λεπτά να απομένουν για την εκκίνηση, η επιδιόρθωση του προβλήματος κρίθηκε αδύνατη, και έτσι ο οδηγός της Ferrari δεν ξεκίνησε τον αγώνα. Ατυχία για τον Leclerc, ο οποίος δεν έχει τερματίσει ποτέ αγώνα στη χώρα του.
Τα πέντε φώτα έσβησαν, με τον Verstappen να προηγείται, και τους Valtteri Bottas και Carlos Sainz να ακολουθούν. Πολύ καλή εκκίνηση είχε ο Sebastian Vettel, κερδίζοντας μια θέση, καθώς και ο Mick Schumacher, ο οποίος πέρασε εντυπωσιακά τον teammate του Nikita Mazepin, στην πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος, στο καζίνο.
Δυστυχώς όμως, αυτή η προσπέραση ήταν και η μοναδική προσπέραση που έγινε στην πίστα. Όπως είναι γνωστό, το σιρκουί του Μονακό είναι ένα σιρκουί περισσότερο ιστορικής σημασίας, και το αγωνιστικό ενδιαφέρον βρίσκεται μόνο στις στρατηγικές των πιτ και στην γενναιότητα των οδηγών, που τρέχουν στο όριο σε μια τόσο στενή πίστα.
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Max Verstappen να διατηρεί το προβάδισμα από τον Valtteri Bottas και να το αυξάνει κιόλας, καθώς ο Φινλανδός άρχισε να χάνει πρόσφυση στα ελαστικά του. Αυτό έδωσε στον Carlos Sainz την ευκαιρία να πλησιάσει, και να τον απειλεί με διαφορά μόλις ενός δευτερολέπτου.
Στις πιο πίσω θέσεις, ο Lando Norris διατηρούσε με άνεση την 4η, ενώ ο Lewis Hamilton δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Pierre Gasly για τη 5η θέση. Η Mercedes λοιπόν βρήκε το κενό στην πίστα έτσι ώστε να φέρει τον Hamilton στα πιτ χωρίς να χάσει χρόνο με την κίνηση, για να προσπεράσει τον Gasly με undercut. Αυτή η προσπάθεια κρίθηκε αποτυχημένη, με τον Hamilton να κάνει παράπονα στους μηχανικούς του για αυτή την απόφαση. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Βρετανός 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε θέσεις και από τους Sebastian Vettel και Sergio Perez στα πιτ, με τη Red Bull να εκτελεί ορχηστρικά την στρατηγική της στον Μεξικανό, ο οποίος κέρδισε 5 θέσεις στον αγώνα.
Τα προβλήματα στην Mercedes δεν τελείωσαν με την κακή στρατηγική στον Hamilton. Δύο γύρους μετά ο Bottas μπήκε για το προγραμματισμένο πιτ στοπ του. Ένα σφάλμα στο αερόκλειδο των μηχανικών της Mercedes όμως, καθιστούσε αδύνατη την αλλαγή του εμπρός δεξιά ελαστικού στο μονοθέσιο του Φινλανδού. Έπειτα από πολλές προσπάθειες χωρίς αποτέλεσμα, ο δεύτερος οδηγός της Mercedes αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα.
Με τον poleman να μην ξεκινάει τον αγώνα και τον 3ο Valtteri Bottas να εγκαταλείπει, ο πολύ συνεπής και γρήγορος Carlos Sainz είχε φέρει τη Ferrari του στη δεύτερη θέση, και μάλιστα μείωνε σημαντικά από τον Max Verstappen στην πρώτη. Η διαφορά είχε πέσει από τα 8 δευτερόλεπτα στα 3 σε μόλις δέκα γύρους, αλλά ο Ισπανός δεν πίεσε άλλο στη συνέχεια, και έτσι η διαφορά στην κορυφή έμεινε σταθερή. Σταθερή ήταν επίσης και η διαφορά πίσω από τον Sainz, με τον Lando Norris να βρίσκεται στην 3η θέση χωρίς να πιέζει τον Ισπανό.
Μετά από ένα εκπληκτικό pit stop της Red Bull και έναν πολύ καλό ρυθμό από τον Sergio Perez, ο Μεξικανός βρέθηκε στην 4η θέση και πιέζει για την παρουσία του στο βάθρο, καθώς ο Norris έκανε παράπονα για τα ελαστικά του. Την ίδια στιγμή, ο teammate του στη McLaren, Daniel Ricciardo, συνέχιζε το κακό του σαββατοκύριακο, καθώς μάχονταν εκτός βαθμών, και στον γύρο 52 δέχτηκε γύρο από τον Lando Norris. Απογοητευτικό Grand Prix για τον Αυστραλό, που έχει πανηγυρίσει δύο pole και μια νίκη στο Πριγκιπάτο.
Ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς να αλλάξει κάτι έως το τέλος με τον Max Verstappen να πανηγυρίζει τη νίκη μετά από έναν ήσυχο αγώνα για εκείνον. Την 2η θέση πήρε ο Carlos Sainz με τη Ferrari και το βάθρο συμπλήρωσε με το σταθερό του ρυθμό ο Lando Norris με Mclaren.
Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Lewis Hamilton, ο οποίος με ένα pit stop για μαλακά ελαστικά στο τέλος πήρε τον έξτρα βαθμό, μαζί με την απογοητευτική για τη Mercedes 7η θέση. Και αν πολλοί αναρωτηθείτε γιατί η γερμανική ομάδα είχε τόσο κακό ρυθμό στο Μονακό, υπάρχει απάντηση. Το μονοθέσιο της Mercedes είναι σχεδιασμένο με το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τις πιο σκληρές αναρτήσεις από τα υπόλοιπα μονοθέσια, γεγονός που του δίνει το πλεονέκτημα σε κάθε είδους πίστας αγώνων, αλλά όχι σε ένα σιρκουί πόλης όπως το Μονακό. Είναι μια θυσία που η ομάδα της Mercedes κάνει, για να πανηγυρίζει πρωταθλήματα. Παρόλα αυτά όμως, με αυτό το καταστροφικό Grand Prix για τους Γερμανούς, και το 1-4 της Red Bull στο Μονακό, οι Αυστριακοί πήραν προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, και ο Max Verstappen για πρώτη φορά στην καριέρα του την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών, πρώτη φορά για οδηγό της Red Bull μετά το 2013!
Δυνατό αγώνα σημειώσε η ομάδα της Ferrari, που αν δεν είχε την ατυχία με τον Leclerc θα πανηγύριζε πιθανώς τη νίκη, πανηγύρισε όμως το βάθρο με τη 2η θέση του Carlos Sainz, ο οποίος μοιράστηκε το podium με τον παλιό teammate του Lando Norris, σε μια πολύ όμορφη στιγμή για τους δύο καλούς φίλους. Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Sebastian Vettel, τερματίζοντας 5ος με το βραβείο του οδηγού του αγώνα. 6ος τερμάτισε ο Gasly, ενώ πίσω από τον Hamilton οι Stroll και Ocon, με τον Antonio Giovinazzi να τερματίζει στη 10η θέση, δίνοντας τους πρώτους βαθμούς της Alfa Romeo στο πρωτάθλημα.
Επόμενος σταθμός, το grand Prix του Baku σε δύο εβδομάδες από τώρα.