Παρά την αφόρητη ζέστη που επικράτησε στην περιοχή το διήμερο, η Ανάβαση Ριτσώνας διεξήχθη χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις, αφήνοντας μια γλυκιά γεύση στους 140 οδηγούς που συμμετείχαν! Οι κόντρες σε όλες τις κατηγορίες κράτησαν το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι το τέλος. Δυστυχώς, σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, φέτος οι θεατές δεν βρέθηκαν στις στροφές της ανάβασης, με τους οργανωτές να εφαρμόζουν τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Ας ελπίσουμε πως αυτό δε θα επαναληφθεί, αφού όλοι, τόσο οι οργανωτές, όσο και οι οδηγοί επιθυμούν κόσμο στο βουνό.
Την Ανάβαση Ριτσώνας τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας & Αθλητισμού Στερεάς Ελλάδος, Γιώργος Γαλάνης, η Δήμαρχος Χαλκιδέων, Ελένη Βάκα και η Πρόεδρος του ΔΟΑΠΠΕΧ, Ελένη Αϊδίνη.
Στις επιμέρους Ομάδες, στη Formula Saloon, ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus RS) πέτυχε τη δεύτερη φετινή νίκη του στο θεσμό! Ο πρωταθλητής της κατηγορίας, έχτισε διαφορά 2 και πλέον δευτερολέπτων από τους αντιπάλους του από το πρώτο σκέλος και με αυτή του την επιτυχία ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Ο Πασχάλης Χατζημάρκος με Mitsubishi Lancer Evo IX δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του “Mario”, με τον Κώστα Πατσουρέα με ίδιο αυτοκίνητο να συμπληρώνει το βάθρο. Με ένα Volkswagen Golf τέταρτης γενιάς, ο Νίκος Γκίκας επικράτησε στην FST2, με τον «Κανέλλο» (Peugeot 106) να είναι ο ταχύτερος στην FSA.
Ο Πάνος Κύρκος απέδειξε για άλλη μια φορά την αξία του ανεβαίνοντας στο υψηλότερο σκαλί της Ομάδας Ν! Οδήγησε έξυπνα το Mitsubishi Lancer Evo IX στη μήκους 3100 μέτρων διαδρομή, αφήνοντας πίσω του τον τοπικό ήρωα Μηνά Μπενή που με ένα Lancer ένατης γενιάς απείλησε τον 32χρονο Κύρκο. Μάχη μέχρι το τέλος είχαμε στη Ν έως 2 Λίτρα, με τρεις οδηγούς να κάνουν χρόνο στο ίδιο (!) δευτερόλεπτο, στο πρώτο ανέβασμα. Οι Κωνσταντίνος Καραθανάσης ,Μάριος Ξανθάκος και Σάκης Γιαννούλης είχαν ωραία κόντρα στην κατηγορία, με τελικό νικητή τον Κωνσταντίνο Καραθανάση με Honda Civic Type R EP3, ο οποίος επανέλαβε την επιτυχία του 2019 με μόλις μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τους αντιπάλους του! Ο Μάριος Ξανθάκος που ήταν ο πιο γρήγορος στο πρώτο μισό της Ανάβασης τερμάτισε δεύτερος, με τον Γιαννούλη να συμπληρώνει την τριάδα. Χαρακτηριστικό της κόντρας είναι πως η διαφορά του νικητή από τον τρίτο ήταν μικρότερη του ενός δευτερολέπτου!
Στην Ομάδα Α, ο Παναγιώτης Λιώρης με Ford Escort WRC πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο και στα δύο σκέλη. Εντυπωσίασε με την προσπάθειά του το διήμερο ο Κρητικός Γιώργος Περουλάκης, ο οποίος έχοντας στα χέρια του ένα Lancer όγδοης γενιάς τερμάτισε στη δεύτερη θέση της Α. Το βάθρο συμπλήρωσε ο νικητής το 2019, Μιχάλης Ευθυμίου με Ford Escort WRC. Στην Α έως 2 Λίτρα, ο Κωνσταντίνος Ντόφης πραγματοποίησε την πρώτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, οδηγώντας ένα Honda Civic Type R R3, αφήνοντας αρκετά πίσω τον Νίκο Ζακχαίο. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Γιώργος Παντελάκης με Renault Clio R3, ενώ ένα εκ των φαβορί, ο Βασίλης Μπάτζανος έκανε τετ-α-κε στο πρώτο σκέλος με αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα για άλλη μια νίκη στη Ριτσώνα.
Ανατροπή είχαμε και στην Ομάδα Ε, με τον Απόστολο Κούση (Honda Civic Type R FN2) να ανατρέπει την εις βάρος του κατάσταση και να φεύγει νικητής από τη Ριτσώνα! Ο Χαλκιδαίος Γιώργος Κουρνιάτης (Ford Escort RS2000) πέτυχε την ταχύτερη επίδοση στο πρώτο σκέλος, ωστόσο ο χρόνος του δεν ήταν αρκετός να του χαρίσει τη νίκη εντός έδρας. Το βάθρο συμπλήρωσε ένας ακόμη οδηγός από τη Χαλκίδα, ο Παντελής Βασιλειάδης με Citroen AX. Και σε αυτή την κατηγορία η διαφορά του νικητή Κούση από τον τρίτο Βασιλειάδη ήταν μικρότερη του ενός δευτερολέπτου!
Ο Κωνσταντίνος Αγγελάκης «έκλεψε την παράσταση» στην κατηγορία των Ιστορικών, πετυχαίνοντας την καλύτερη επίδοση και στα δύο σκέλη του αγώνα, πανηγυρίζοντας την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα οδηγώντας ένα Ford Escort RS 2000 MKII. Ο Ιωάννης Κάτσικας με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε δεύτερος, με τον Λεωνίδα Τσαγγαρά να συμπληρώνει το βάθρο της κατηγορίας με Opel Ascona 400.
Στο Ενιαίο, κυρίαρχος και στους δύο αγώνες ήταν ο Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος, μην αφήνοντας περιθώρια αντίδρασης στους αντιπάλους του. Στον πρώτο αγώνα, πίσω από τον 30χρονο οδηγό τερμάτισε ο Αλέξανδρος Χαλιβελάκης, αφήνοντας τον Στάθη Κουκέα στην τρίτη θέση. Στο δεύτερο ανέβασμα, ο Στάθης Κουκέας τερμάτισε δεύτερος, εμπρός από τον Γιώργο Σαρταμπάκο. Υπενθυμίζεται πως όλοι οι οδηγοί του Ενιαίου έχουν στα χέρια τους πανομοιότυπα Skoda Fabia 1.2 Turbo. Δυστυχώς η κατηγορία δεν συμπλήρωσε τον απαιτούμενο αριθμό συμμετοχών, με αποτέλεσμα να μην προσμετρήσει.
Οργανωτής του αγώνα ήταν το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.). Στο πλευρό του Σωματείου, βρέθηκε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ο Δήμος Χαλκιδέων, και ο Δημοτικός Οργανισμός Άθλησης Πολιτισμού Περιβάλλοντος Χαλκίδας (Δ.Ο.Α.Π.ΠΕ.Χ.). Υποστηρικτές του αγώνα ήταν το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση) και η Seajets. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι 4Τροχοί και το gocar.gr.
Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Ομαλού στα μέσα Ιουλίου. Ας ελπίσουμε η Ανάβαση Ριτσώνας του 2022 θα διεξαχθεί με την παρουσία θεατών!
Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:
Ομάδα Α: Παναγιώτης Λιώρης – Ford Escort WRC
Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Κωνσταντίνος Ντόφης – Honda Civic Type R R3
Ομάδα Ν: Πάνος Κύρκος – Mitsubishi Lancer Evo IX
Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Κωνσταντίνος Καραθανάσης – Honda Civic Type R EP3
Ομάδα Ε: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type R FN2
Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type R FN2
Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος – Ford Focus RS
Ιστορικά: Κωνσταντίνος Αγγελάκης – Ford Escort RS2000
Ενιαίο 1ος αγώνας: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Skoda Fabia 1.2 Turbo (Δεν προσμετρά)
Ενιαίο 2ος αγώνας: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Skoda Fabia 1.2 Turbo (Δεν προσμετρά)
Α5: Βάσω Κουρτίδου – Toyota Yaris (Δεν προσμετρά)
Α6: Δημήτρης Ζάγαρης – Citroen Saxo VTS
Α7: Κωνσταντίνος Ντόφης – Honda Civic Type R R3
Α8: Παναγιώτης Λιώρης – Ford Escort WRC
Ν2: Βίκτωρας Ρέκκας – Citroen Saxo VTS
Ν3: Κωνσταντίνος Καραθανάσης – Honda Civic Type R EP3
Ν4: Πάνος Κύρκος – Mitsubishi Lancer Evo IX
Ε9: Θανάσης Τραγούλιας – Peugeot 106 Rallye (Δεν προσμετρά)
Ε10: Αποστόλης Αποστόλου – Citroen Saxo VTS
Ε11: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type R FN2
Ε12: Κωνσταντίνος Γιαννούτσος – Alfa Romeo 75 Turbo
FST: Μάριος Ηλιόπουλος – Ford Focus RS
FST2: Νίκος Γκίκας – Volkswagen Golf 1800
FSA: Νίκος Παπαδόπουλος – Ford Escort RS2000 (Δεν προσμετρά)
FSA2L: «Κανέλλος» – Peugeot 106 S16
Ιστορικά 1+2: Γιώργος Γαβριηλίδης – Ford Escort RS1600 MKI
Ιστορικά 3: Κωνσταντίνος Αγγελάκης – Ford Escort RS2000 MKII
Ιστορικά 4: Λεωνίδας Τσαγγαράς – Opel Ascona 400