Σε έναν αγώνα που θα θυμόμαστε για αρκετό καιρό, ο Esteban Ocon αναδείχτηκε νικητής, μπροστά από τους Vettel και Hamilton. Καθοριστικός παράγοντας για αυτή την αναπάντεχη νίκη της Alpine ήταν η χαοτική εκκίνηση, καθώς και η εκπληκτική άμυνα του Alonso στον Hamilton τους τελευταίους γύρους.
Τα πέντε φώτα για το Grand Prix της Ουγγαρίας έσβησαν σε ένα βρεγμένο οδόστρωμα. Ο Lando Norris έκανε μια φανταστική εκκίνηση, βρέθηκε μπροστά από τον Bottas στη στροφή 1, αλλά καθώς οι δύο οδηγοί έστριβαν, ο Valtteri Bottas έχασε τον έλεγχο της Mercedes, έπεσε πάνω στον Norris, ο οποίος παρέσυρε τον Verstappen τραυματίζοντας το μονοθέσιο του Ολλανδού. Ο αγώνας του Bottas και του Norris τελείωσε εκεί, ενώ ο Verstappen κατάφερε να αγωνιστεί μέχρι το τέλος με τραυματισμένο μονοθέσιο.
Τα δράματα στη στροφή 1 δεν τελειώσανε εκεί. Ο Lance Stroll έχασε τον έλεγχο της Aston Martin του πέφτοντας πάνω στη Ferrari του Charles Leclerc, καθώς και στη Red Bull του Sergio Perez. Και οι τρεις είχαν ζημιές τόσο σοβαρές, που ήταν αδύνατο να συνεχίσουν.
Με όλα αυτά τα συμβάντα λοιπόν, ήταν αναπόφευκτη η παρουσία της κόκκινης σημαίας. Το grid μετά τον πρώτο γύρο ήταν κάπως έτσι:
Η επανεκκίνηση του αγώνα ήρθε 20 λεπτά αργότερα, με τον Hamilton να οδηγεί τους Ocon, Vettel και το υπόλοιπους στο grid. Το οδόστρωμα όμως είχε στεγνώσει και έτσι όλοι οι οδηγοί έτρεξαν στα πιτ για σλικ ελαστικά! Όλοι εκτός του… Hamilton, ο οποίος εκκίνησε τον αγώνα μόνος του, σε μια πολύ πρωτόγνωρη στιγμή!
Το λάθος της Mercedes κόστισε ακριβά στον Hamilton, ο οποίος έκανε pit ένα γύρο αργότερα και βρέθηκε στην τελευταία θέση. Ο Ocon πήρε τα ηνία του αγώνα μπροστά από τον Vettel, τον… Latifi και τον Tsunoda! Και για όσους δυσκολεύονται να το πιστέψουν, κάπως έτσι ήταν το grid στους 7 γύρους:
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Hamilton να ανεβαίνει τις θέσεις στον αγώνα, τον Verstappen να δυσκολεύεται με την τραυματισμένη Red Bull του, ενώ στις πρώτες θέσεις ο Vettel βρισκόταν σε απόσταση βολής από τον Ocon, χωρίς να μπορεί να προσπεράσει.
Η στενή πίστα της Ουγγαρίας δυσκολεύει τα προσπεράσματα, κάτι που συνειδητοποίησε ο Verstappen, καθώς δεν μπορούσε να προσπεράσει εύκολα τον Mick Schumacher. Παρόμοια δυσκολία είχε και ο Hamilton στην προσπάθεια του να περάσει τον Gasly, και έτσι μπήκε νωρίς στα πιτ για αλλαγή σε σκληρή γόμα, για να εκμεταλλευτεί τον καθαρό αέρα και να περάσει μπροστά. Το στοίχημα αυτό απέδωσε καρπούς, καθώς ο Hamilton κέρδισε δύο θέσεις, από τους Verstappen και Riciardo, και έπειτα σκαρφάλωσε μέχρι την 5η θέση.
Στη μάχη της κορυφής ο Ocon κρατούσε γερά πίσω του τον Vettel, με τον Sainz να βρίσκει καθαρό αέρα και να πλησιάζει. Ο Fernando Alonso έκανε έναν δυνατό αγώνα και πλησίαζε τον Ισπανό της Ferrari. Πίσω τους, ο Hamilton, ο οποίος μπήκε ξανά στα πιτ για αλλαγή σε μέση γόμα, και είχε στη διάθεσή του περίπου 20 γύρους για να καλύψει διάφορα 25 δευτερολέπτων και να νικήσει τον αγώνα. Μπορεί αυτή η διαφορά να ακούγεται μεγάλη, αλλά η διαφορά δυναμικής των μονοθεσίων μαζί με τη διαφορά στις γόμες, επέτρεπε στον Hamilton να ροκανίζει τη διαφορά σε μια τάξη των 3 δευτερολέπτων ανά γύρο.
Κι όμως, ενώ όλοι πιστεύαμε ότι ο Lewis Hamilton θα κάνει το θαύμα του ξανά και θα ανακάμψει για νικήσει τον αγώνα, ο Fernando Alonso μας χάρισε 10 φανταστικούς γύρους μάχης και σεμιναριακής άμυνας στον Hamilton, επιτρέποντας στον teammate του στην πρώτη θέση να πάρει αρκετή διαφορά για να νικήσει τον αγώνα. Στον γύρο 66 ο Hamilton προσπέρασε τον γερόλυκο Alonso, πέρασε μετά από έναν γύρο και τον Sainz για την τρίτη θέση του podium, αλλά δύο γύροι δεν ήταν αρκετοί για να μαζέψει τη διαφορά στην κορυφή.
Η νίκη πήγε στον Esteban Ocon δια χειρός βροχής και Alonso, με τον Vettel να τερματίζει δεύτερος, με μια μικρή πίκρα που έχασε την πρώτη θέση. Τρίτος ο Hamilton ο οποίος με αυτόν τον τρομερό αγώνα πήρε ξανά την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα, ενώ τέταρτος τερμάτισε ο Sainz για τη Ferrari. Την πεντάδα έκλεισε ο οδηγός της ημέρας Fernando Alonso, μπροστά από τις Alpha Tauri των Gasly και Tsunoda. Και αν νομίζετε πως αυτός ο αγώνας είχε μόνο αυτές τις εκπλήξεις κρατηθείτε γιατί τις θέσεις 8 και 9 πήραν οι δύο Williams, με τους Latifi και Russell να δίνουν τους πρώτους βαθμούς στην ομάδα μετά το 2019! Τον τελευταίο βαθμό της 10ης θέσης τον πήρε ο Max Verstappen μετά από έναν δύσκολο αγώνα για την Red Bull.
Το γκράν πρι της Ουγγαρίας μας χάρισε έναν συναρπαστικό αγώνα, και ανυπομονούμε την εξέλιξη του πρωταθλήματος μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα!