Ολική ανατροπή στο πρωτάθλημα μετά τη νίκη του Vettel και την εγκατάλειψη του Alonso.
Το Ιαπωνικό Grand Prix του 2012 στη Suzuka μπορεί να μην ήταν ο πιο συναρπαστικός αγώνας στην ιστορία της πίστας, ωστόσο άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στο πρωτάθλημα. Ο Sebastian Vettel έκανε αυτό που περίμεναν όλοι και πήρε μια εύκολη νίκη, οδηγώντας με το μονοθέσιο της Red Bull τον από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία. Η σημασία αυτής νίκης όμως πολλαπλασιάζεται όταν συνδυαστεί με την εγκατάλειψη του Fernando Alonso. Ο Vettel έχει πλησιάσει στους 4 βαθμούς τον Ισπανό στο πρωτάθλημα και πλέον είναι το μεγάλο φαβορί για την κατάκτησή του. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Felipe Massa, επιστρέφοντας στο βάθρο ύστερα από πάρα πολύ καιρό και στην 3η τερμάτισε Kamui Kobayashi με τη Sauber, μια θέση στο βάθρο που είναι η πρώτη για τον Ιάπωνα και πανηγυρίστηκε έντονα από τους συμπατριώτες του στις εξέδρες. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado, Mark Webber και Daniel Ricciardo.
Εκκίνηση, δράματα και SC
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με την αγωνία σε οδηγούς και θεατές να φτάνει στο κατακόρυφο. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο χαμός ξεκίνησε. Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε καλά και έφυγε μπροστά, όχι όμως και ο Webber, που είδε τον Kamui Kobayashi να τον περνά και να παίρνει τη 2η θέση. Τα δράματα όμως έγιναν πιο πίσω.
Ο Fernando Alonso βρέθηκε εκτός πίστας ύστερα από μια επαφή, όταν η εμπρός πτέρυγα του Kimi Raikkonen ακούμπησε στον πίσω τροχό της Ferrari του Ισπανού. Στην πρώτη στροφή εγκατέλειψε και ο Nico Rosberg με τη Mercedes ύστερα από σύγκρουση με τον Bruno Senna. Πιο πίσω ο -αδιόρθωτος- Romain Grosjean έπεσε ξεκάθαρα πάνω στο πίσω μέρος της Red Bull του Mark Webber, με αποτέλεσμα αμφότεροι να χρειαστεί να μπουν στα pit για επισκευές. Ο Grosjean πήρε και μια ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων στο pit lane καθώς ήταν υπαίτιος της σύγκρουσης.
Όπως ήταν φυσιολογικό, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας (SC) βγήκε στην πίστα για να καθαριστεί η πρώτη στροφή. Οι κερδισμένοι της εκκίνησης ήταν οι Jenson Button και Felipe Massa, που κέρδισαν πολλές θέσεις και βρέθηκαν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. Ακολουθούσαν οι Raikkonen, Perez, Hamilton, Hulkenberg, Maldonado και Ricciardo. Πολλές θέσεις κέρδισε και ο Michael Schumacher, o οποίος ξεκινώντας από την 23η θέση βρέθηκε στη 15η.
Το SC έμεινε στην πίστα λίγους γύρους και όταν ο αγώνας ξαναξεκίνησε ο Sebastian Vettel με άνεση «ξεκόλλησε» από τον Kobayashi και άρχισε να απομακρύνεται. Ο Perez επιτέθηκε στον Raikkonen αλλά δεν κατάφερε να περάσει και ύστερα από μια μικρή βόλτα εκτός πίστας έπεσε πίσω από τον Hamilton, τον οποίο πέρασε με ωραίο τρόπο λίγο αργότερα. Ο Heikki Kovalainen με την Caterham είχε ανέβει στην 11η θέση, σε μια ελπιδοφόρα επίδοση για την ομάδα του.
Pit stop
Ο χορός των pit stop ξεκίνησε στο 14ο γύρο με τον Jenson Button να επισκέπτεται το box της McLaren για να αλλάξει τη μαλακή γόμα με τη σκληρή. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Raikkonen ενώ στον επόμενο ακολούθησε ο Kobayashi. Ο Sergio Perez μπήκε στον 16ο γύρο και στον 18ο ακολούθησαν οι Vettel και Massa. Ο Βραζιλιάνος της Ferrari ήταν ο κερδισμένος της διαδικασίας, καθώς κατάφερε και βγήκε μπροστά από τους Kobayashi και Button, παίρνοντας τη 2η θέση πίσω από τον Vettel.
Μετά το πρώτο pt stop η πρώτη 10άδα ήταν Vettel, Massa, Kobayashi, Button, Raikkonen, Hamilton, Perez, Hulkenberg, Maldonado και Webber, ο οποίος έκανε τρομερό αγώνα για να επιστρέψει από την τελευταία θέση που είχε πέσει στο ξεκίνημα του αγώνα. Ο Sergio Perez όμως δεν έμεινε για πολύ στην 7η θέση καθώς στην προσπάθειά του να περάσει τον Hamilton έκανε λάθος, βγήκε εκτός πίστας και εγκατέλειψε.
Στην κορυφή ο Sebastian Vettel είχε φτιάξει μιαν άνετη, της τάξης των 10 δευτερολέπτων, διαφορά από τον Felipe Massa, ο οποίος όμως είχε ανεβάσει την ταχύτητά του και μείωνε τη διαφορά, έστω και με πολύ αργό ρυθμό. Ο Vettel όμως απλώς πρόσεχε τα ελαστικά του και δεν φάνηκε να κινδυνεύει ουσιαστικά από τον Massa. Ο Kamui Kobayashi ακολουθούσε στην 3η θέση και σιγά-σιγά απομακρυνόταν από τον Button, ο οποίος αντιμετώπιζε και κάποιο πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων της McLaren.
Pit stop No2
Ο Kimi Raikkonen ήταν ο πρώτος που μπήκε για τη 2η αλλαγή ελαστικών στον 31ο γύρο με τον Lewis Hamilton να ακολουθεί στον επόμενο. Ο Hamilton βγαίνοντας στην πίστα βρέθηκε δίπλα-δίπλα με τον Φινλανδό της Lotus και κατάφερε να κρατηθεί στην εσωτερική και να κερδίσει μία θέση. Αμφότεροι άλλαξαν τη σκληρή γόμα με άλλο ένα σετ σκληρής για να φτάσουν με αυτό μέχρι το τέλος του αγώνα. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Kobayashi ενώ οι Button, Massa και Vettel έμειναν μερικούς γύρους ακόμα μέχρι τη δική τους αλλαγή, μπαίνοντας στον 36ο και 37ο γύρο. Οι θέσεις των τεσσάρων πρώτων δεν άλλαξαν, με τους Hamilton, Raikkonen, Hulkenberg, Maldonado, Webber και Ricciardo να ακολουθούν.
Στο κομμάτι του αγώνα που ακολούθησε, ο Vettel έλεγχε με άνεση τη διαφορά του από τον Massa αλλά πιο πίσω ο Jenson Button άρχισε να πλησιάζει με ταχύ ρυθμό τον Kobayashi για να διεκδικήσει την 3η θέση από τον Ιάπωνα της Sauber. Ο Kobayashi όμως απάντησε με μερικούς γρήγορους γύρους και φάνηκε να ξεκαθαρίζει την κατάσταση, αν και στους τελευταίους γύρους ο Button πλησίασε επικίνδυνα.
Ο Sebastian Vettel λίγο ασχολήθηκε με όλα αυτά και στο τέλος του 53ου γύρου του GP Ιαπωνίας πανηγύρισε μια μεγάλη νίκη, που μάλιστα συνοδεύτηκε από Grand Chelem (pole, νίκη, ταχύτερος γύρος και πρωτοπορίας σε όλους τους γύρους του αγώνα). Τις άλλες δύο θέσεις του βάθρου συμπλήρωσαν οι Felipe Massa και Kamui Kobayashi, που βρέθηκαν εκεί για πρώτη φορά φέτος. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado, Mark Webber και Daniel Ricciardo.
Μετά το GP Ιαπωνίας ο Alonso παραμένει επικεφαλής της βαθμολογίας του πρωταθλήματος αλλά πλέον μόνο με 4 βαθμούς διαφορά από τον Vettel. Επόμενος αγώνας είναι το GP Κορέας σε μία εβδομάδας, το 3ήμερο 12-14 Οκτωβρίου.
Η τελική κατάταξη
ΘΕΣΗ/ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ |
1.Σεμπάστιαν Φέτελ | Red Bull-Renault | 1ωρ:28.56.242 |
2.Φελίπε Μάσα | Ferrari | +20.369δευτ. |
3.Καμούι Κομπαγιάσι | Sauber-Ferrari | +24.538 |
4.Τζένσον Μπάτον | McLaren-Mercedes | +25.098 |
5.Λιούις Χάμιλτον | McLaren-Mercedes | +46.490 |
6.Κίμι Ράικονεν | Lotus-Renault | +50.424 |
7.Νίκο Χούλκενμπεργκ | Force India-Mercedes | +51.159 |
8.Παστόρ Μαλντονάντο | Williams-Renault | +52.364 |
9.Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull-Renault | +54.675 |
10.Ντάνιελ Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | +1:06.919 |
11.Μίκαελ Σουμάχερ | Mercedes | +1:07.769 |
12.Πολ ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | +1:23.400 |
13.Ζαν-Έρικ Βερν | Toro Rosso-Ferrari | +1:28.600 |
14.Μπρούνο Σένα | Williams-Renault | +1:28.700 |
15.Ρομαίν Γκροζάν | Lotus-Renault | + 1 γύρος |
16.Χέικι Κοβαλάινεν | Caterham-Renault | + 1 γύρος |
17.Τίμο Γκλοκ | Marussia-Cosworth | + 1 γύρος |
18.Βιτάλι Πετρόβ | Caterham-Renault | + 1 γύρος |
19.Πέδρο ντε λα Ρόσα | HRT-Cosworth | + 1 γύρος |