1) Αποτελέσματα σεμιναρίου βαθμολογητών Θεσσαλονίκης
Χάρκας | Αναστάσιος |
Πολυανίδης | Δημήτριος |
Καρακίτσος | Διονύσης |
Κουρούπης | Νίκος |
Πολυανίδης | Γιώργος |
Κολτούκης | Λάμπρος |
Παναγιώτου | Γρηγόρης |
Ντουφεκιάς * | Νικόλαος |
Κέλμαλης * | Αλέξανδρος |
Πέρες* | Ντέιβιντ |
Κίτσιος* | Παναγιώτης |
Παπαδόπουλος* | Κώστας |
Δόκιμοι Βαθμολογητές* |
2) Ανακοίνωση σεμιναρίου βαθμολογητών Αθήνας
To 2ο Σεμινάριο Βαθμολογητών Drift θα διοργανωθεί στην Αθήνα το διήμερο 18-19 Απριλίου 2015 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ομοσπονδίας στο ΟΑΚΑ Ποδηλατοδρόμιο (Α΄ Επίπεδο), Λ. Κηφισίας 37 Μαρούσι (είσοδος από Λ. Σπύρου Λούη).
Οι δηλώσεις συμμετοχής πρέπει να αποσταλούν στο info@omae-epa.gr με θέμα αλληλογραφίας «Σεμινάριο βαθμολογητών drift», έως την Παρασκευή 17/4.
Σημαντικές πληροφορίες για το σεμινάριο και την αξιολόγηση, μπορείτε να βρείτε στο Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης Βαθμολογητών Drift.
3) Βιντεοσκοπική κάλυψη αγώνων Πανελληνίου Πρωταθλήματος
Η ΟΜΑΕ στο πλαίσιο της αναβάθμισης της προβολής του πρωταθλήματος, έχει έρθει σε συμφωνία με την 24 Productions του Αλέξη Λυχναρά, που θα παράγει βίντεο για όλους τους αγώνες του Πανελληνίου πρωταθλήματος Drift.
4) Χορηγοί Πανελληνίου Πρωταθλήματος
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την χορηγική συνεργασία και ουσιαστική στήριξη του ΠΠD από δύο εξέχουσες εταιρίες του χώρου των αγώνων. Η Monster Energy και η Drakos Engineering θα στηρίξουν όχι μόνο τους αγώνες αλλά και τους αθλητές.
Δύο εταιρείες με μεγάλη χορηγική δράση σε παγκόσμιο επίπεδο που θα τιμήσουν με τα χρώματά τους τον θεσμό που διανύει το δεύτερο έτος του. Αναλυτικές πληροφορίες για την ακριβή συμφωνία και τις παροχές στους αθλητές θα γίνει στις επόμενες ημέρες με νέα ανακοίνωση και μόλις υπογραφούν τα σχετικά συμφωνητικά.
5) Εκφωνητής αγώνων
Ο εκφωνητής όλων των αγώνων του ΠΠD θα είναι ο Δημήτρης Παρασκευόπουλος. Ο κ. Παρασκευόπουλος είναι από τους πιο έμπειρους εκφωνητές στην μορφή αυτή αγώνων, με την ενασχόλησή του με το άθλημα από το 2006. Διαθέτει μεγάλη γνώση των κανονισμών, των οδηγών και της ιστορίας τους, ενώ είναι ιδανικός για να διαμορφώνει μία ενθουσιώδη ατμόσφαιρα και να κρατάει τους θεατές ενημερωμένους για τη ροή και την δράση του αγώνα.
6) Ανακοίνωση 1ου αγώνα Πρωταθλήματος
Ο πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος αγώνων πλαγιολίσθησης ζευγαριών (twin drifting) και του κυπέλλου πλαγιολίσθησης μονών περασμάτων (street legal) θα διεξαχθεί είναι στις 3 Μαΐου στην πίστα Νέου Ρυσίου Drive Park από το σωματείο ΑΣΠΙΣ. Η τεχνική πίστα που έχει γίνει ορόσημο για το χώρο της Βόρειας Ελλάδος, καθώς έχει φιλοξενήσει πολλούς αγώνες – ακόμη και Ευρωπαικού βεληνεκούς, έχει αναδείξει πολλούς ταλαντούχους οδηγούς, που μετατρέπουν την έδρα τους σε έναν από τους πιο δύσκολους γύρους. Η τοποθεσία της πίστας σε κεντρικό σημείο στην Θεσσαλονίκη την κάνει ιδανική τοποθεσία για τους πολύ θερμούς θεατές της συμπρωτέυουσας.
Η λήξη συμμετοχών ορίζεται την Τετάρτη 29/4/2015. Για συμμετοχές επικοινωνήστε με την ΑΣΠΙΣ στα τηλέφωνα 6944331101 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση alekos@drivepark.gr
7) Τροποποιήσεις Γενικού κανονισμού Drift 2015
Η ΕΠΑ μετά από πρόταση της επιτροπής Drift και συζητήσεις με αγωνιζόμενους προχωράει σε τροποποιήσεις του Γενικού Κανονισμού Drift 2015 στα κάτωθι σημεία (με κόκκινο οι αλλαγές):
– Στους αγώνες drift οι βαθμολογητές αναφέρονται στον συμπληρωματικό κανονισμό και προκύπτουν από κατάλογο Βαθμολογητών Drift της ΟΜΑΕ
– Σε κάθε αγώνα του πανελληνίου πρωταθλήματος είναι υποχρεωτική η χρήση τουλάχιστον ενός ραντάρ μέτρησης ταχύτητας.
7.4 Οι βαθμολογητές μπορούν να καλέσουν σε οποιαδήποτε φάση του αγώνα & του προγράμματος, επιπλέον ενημέρωση οδηγών για διευκρινίσεις. Η παρουσία των οδηγών είναι υποχρεωτική. Άγνοια κανονισμών, δεν δικαιολογείται. Επίσης, η οργάνωση του αγώνα διατηρεί το δικαίωμα να εκδώσει συμπληρωματικό κανονισμό, που μπορεί να ανακοινωθεί πριν ή κατά την διάρκεια του αγώνα, αρκεί να ενημερωθούν όλοι οι συμμετέχοντες.
– Με το παράβολο συμμετοχής ο αγωνιζόμενος δικαιούται και 10 πάσα ελεύθερης εισόδου, όπου μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για τους μηχανικούς, την ομάδα του και χορηγούς.
- ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΠΛΩΝ ΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ
Στα διπλά περάσματα τα αυτοκίνητα καλούνται να κινηθούν στην διαδρομή σε ζευγάρια. Οι μάχες ανά ζευγάρι είναι δύο και κρίνονται ως σύνολο. Εφεξής ο οδηγός που είναι μπροστά στη μάχη θα λέγεται αμυνόμενος και ο πίσω θα λέγεται επιτιθέμενος.
Οι βαθμοί που μοιράζονται οι δύο οδηγοί είναι 10 και δίνονται συγκριτικά τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με τα 2 περάσματα. Οι κριτές μπορούν να δώσουν ακέραιες βαθμολογίες π.χ. 6-4, αλλά και δεκαδικές ανά 0,5 π.χ. 4,5 – 5,5. Στο τέλος των δύο μαχών οι κριτές προσθέτουν τους βαθμούς των οδηγών, ώστε να προκύψει νικητής. Οι κριτές ανακοινώνουν το ακριβές αποτέλεσμα και το νικητή της διπλής μάχης στο τέλος και των δύο περασμάτων, ενώ από τη μία μάχη στην άλλη μπορούν απλά να αναφέρουν, ποιος οδηγός έχει το πλεονέκτημα. Νικητής μάχης είναι οδηγός που έχει διαφορά πόντων ίση ή μεγαλύτερη από 1 πόντο. Δηλαδή με 5,5 – 4,5 στην 1η μάχη & 5-5 στην δεύτερη μάχη, υπάρχει νικητής καθώς η διαφορά των οδηγών είναι 10,5 βαθμοί με 9,5 βαθμοί. Σε περίπτωση όμως 5,2 – 4,8 στην 1η μάχη και 5-5 στην δεύτερη δεν υπάρχει νικητής και ο κριτής πρέπει να δώσει ισοπαλία.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας των δύο πρώτων μαχών, δίνεται επανάληψη, δηλαδή sudden death. Τότε οι οδηγοί ξαναπραγματοποιούν 2 μάχες με την ίδια σειρά εκκίνησης. Σε περίπτωση δεύτερης ισοβαθμίας, οι κριτές δίνουν ξανά μία τελευταία επανάληψη. Στο τέλος του 2ου sudden death, αν η ισοπαλία συνεχίζει, τότε οι κριτές δίνουν μία τελευταία μάχη με προπορευόμενο τον οδηγό με το καλύτερο qualification. Η βαθμολογία της μάχης (ακόμη και με την μικρότερη διαφορά) θα δώσει και τον τελικό νικητή. Ο οδηγός που κερδίζει, περνάει στην επόμενη φάση.
Μπορεί σε αγώνες να υπάρχουν περισσότεροι από ένας κριτές αλλά πάντα σε μονό αριθμό, δηλαδή 1 ή 3 ή 5 ή 7. Στην περίπτωση που οι κριτές είναι περισσότεροι από ένας, τότε ο νικητής των δύο μαχών βγαίνει από τις αποφάσεις όλων των κριτών. Δηλαδή οι κριτές αποφασίζουν στο τέλος των δύο μαχών τον νικητή, σύμφωνα με τον παραπάνω τρόπο. Ο οδηγός που έχει περισσότερες αποφάσεις για νίκη, σε σχέση με τις άλλες αποφάσεις περνάει στην επόμενη φάση.
Για παράδειγμα:
Κριτής 1 | Κριτής 2 | Κριτής 3 | Αποτέλεσμα |
---|---|---|---|
Νίκη ο 1ος οδηγός | Νίκη ο 1ος οδηγός | Νίκη ο 1ος οδηγός | Περνάει ο 1ος οδηγός |
Νίκη ο 1ος οδηγός | Νίκη ο 2ος οδηγός | Νίκη ο 1ος οδηγός | Περνάει ο 1ος οδηγός |
Νίκη ο 1ος οδηγός | Νίκη ο 2ος οδηγός | Ισοπαλία | Ισοπαλία |
Νίκη ο 1ος οδηγός | Ισοπαλία | Ισοπαλία | Ισοπαλία |
Νίκη ο 1ος οδηγός | Νίκη ο 1ος οδηγός | Ισοπαλία | Περνάει ο 1ος οδηγός |
Είναι στη διακριτική ευχέρεια των βαθμολογητών, αν θα δώσουν ένα πέρασμα warm up πριν τις μάχες της 16άδας. Στις επόμενες φάσης δεν υπάρχουν γύροι προθέρμανσης, εκτός και αν κρίνεται απαραίτητο από τις συνθήκες. Αρκεί να οριστεί μία περιοχή warm up από την οργάνωση, όπου οι οδηγοί θα μπορούν με μικρούς κύκλους ή οχτάρια να ζεστάνουν τα ελαστικά τους. Απαγορεύονται τα στατικά burn out, αφού καταστρέφουν τον τάπητα. Μεταξύ των sudden death δεν υπάρχει διαδικασία περάσματος warm up.
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΝΤΑΛΕΠΤΟΥ
Σε περίπτωση βλάβης ή σύγκρουσης ή αλλαγής ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, ο οδηγός ή ο αρχηγός της ομάδας του, μπορεί να ζητήσει διαδικασία πεντάλεπτου. Τότε έχει δικαίωμα να επισκεφθεί τα πιτς και δικαιούται 5 λεπτά χρόνο από την στιγμή που μπήκε στα πιτς μέχρι να βρεθεί ξανά στην γραμμή εκκίνησης. Σε περίπτωση που ο χρόνος εκπνεύσει, ο αντίπαλος περνάει στην επόμενη φάση. Ο οδηγός που ξεπέρασε τα 5 λεπτά θεωρείται ότι έχει εγκαταλείψει τον αγώνα. Εξαιρείται μόνο αν είναι στον ημιτελικό που τον χάνει αλλά έχει την ευκαιρία, όταν κληθεί να παρουσιαστεί στον μικρό τελικό, να ισχύσει πάλι η διαδικασία του πεντάλεπτου.
Οι οδηγοί μπορούν να ζητήσουν διαδικασία πεντάλεπτου μία φορά ανά δύο μάχες και μόνο στο τέλος αυτών, δηλαδή πριν τα sudden death.
Συνολικά ο κάθε οδηγός μπορεί να ζητήσει μέχρι 3 πεντάλεπτα σε όλο τον αγώνα. Στη διαδικασία του πεντάλεπτου ο αλυτάρχης μπορεί αν το κρίνει σωστό, να ξεκινήσει την επόμενη μάχη, ώστε να υπάρχει σωστή ροή στον αγώνα.
Από τη μία μάχη στην άλλη, καμία κρίσιμη επέμβαση δεν επιτρέπεται στο αυτοκίνητο.
Σε περίπτωση αλλαγής ελαστικών στο τέλος των δύο μαχών και στην περίπτωση που ανακοινωθεί sudden death, τότε ο οδηγός που επιθυμεί μπορεί να αλλάξει ελαστικά, χωρίς να κάνει την χρήση των επίσημων τριών πεντάλεπτων. Σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος αλλαγής πρέπει να είναι πολύ σύντομος (κάτω από 5 λεπτά) και να γίνεται με επιτήρηση τεχνικού εφόρου ή μέλους της οργάνωσης. Καμία αλλαγή στο αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται σε αυτή την φάση. - ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
Σε περίπτωση σύγκρουσης ο οδηγός, που σύμφωνα με τους βαθμολογητές, προκάλεσε τη σύγκρουση παίρνει μηδέν σε αυτή την μάχη. Αν λόγω της σύγκρουσης, το θύμα δε μπορεί να επισκευάσει το αυτοκίνητο, μέσα στον προβλεπόμενο από τον κανονισμό χρόνο, τότε περνάει στην επόμενη φάση χωρίς να χρειάζεται δεύτερη μάχη και μέχρι να έρθει ξανά η σειρά του θα προσπαθήσει να το επισκευάσει. Σε περίπτωση που εγκαταλείψει τον αγώνα, ο αντίπαλός του από την επόμενη της σύγκρουσης φάση, συνεχίζει χωρίς μάχη. Αν η σύγκρουση συμβεί στη φάση του τελικού, τότε ανακηρύσσεται κατευθείαν νικητής του αγώνα.
Τα αυτοκίνητα θα ελέγχονται από τον τεχνικό έφορο κατά τη διάρκεια αλλά στο τέλος κάθε επέμβασης ή επισκευής των μηχανικών, όσο χρόνο χρειάζεται ώστε να κριθεί ότι είναι ασφαλές και σε καλή αγωνιστική κατάσταση. Οι τεχνικοί έφοροι έχουν δικαίωμα να αρνηθούν την συμμετοχή αυτοκινήτου μετά από αυτό τον έλεγχο. Ελάχιστες επαφές είναι επιτρεπτές, αρκεί να μην αλλάζουν την ταχύτητα, τη γωνία και τη γραμμή του αμυνόμενου αυτοκίνητου. - ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Μετά το τέλος του αγώνα και την τελική έκδοση αποτελεσμάτων, για 30’, οι οδηγοί μπορούν να προσέρχονται στο χώρο ενημέρωσης (briefing) για να λάβουν τις οποιεσδήποτε διευκρινήσεις σε σχέση με τα αποτελέσματα ή τις επιδόσεις τους. Οι οδηγοί σε αυτή τη φάση παίρνουν τις επίσημες διευκρινήσεις από τους βαθμολογητές. Αν κάποιος οδηγός δεν ικανοποιηθεί σε σχέση με τον αγώνα, την οργάνωση και τα αποτελέσματα μπορεί να κάνει έγγραφη αναφορά στον αγωνοδίκη και αυτή να εξεταστεί από την ΕΠΑ. Αναφορά κατά της βαθμολογίας δεν αλλάζει τα αποτελέσματα του αγώνα, απλά μπορεί να επηρεάσει την αξιολόγηση των βαθμολογητών από την ΟΜΑΕ.
Κανένας άλλος σχολιασμός αποτελεσμάτων σε δημόσια φόρουμ και ομάδες κοινωνικής δικτύωσης δεν επιτρέπεται σε αθλητές, βαθμολογητές και οργανωτική επιτροπή του αγώνα.Ο αμοιβαίος σεβασμός της διαδικασίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση ανάπτυξης του χώρου και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα της αναφοράς, κάθε αθλητής μπορεί να επικοινωνήσει με την ΕΠΑ που θα αξιολογήσει το θέμα. Έχει αποδειχθεί ότι οποιοσδήποτε περαιτέρω σχολιασμός σε αυτά, τα τόσο εξειδικευμένα θέματα βαθμολόγησης, μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει και να αποπροσανατολίσει τους αθλητές και το κοινό από την κατανόηση ενός αγώνα.