Ο Φερνάντο Αλόνσο, αν και εκκίνησε από τη 11η θέση, κατέκτησε τη νίκη
στο grand prix της Ευρώπης και έγινε ο πρώτος οδηγός που κέρδισε δεύτερη
φορά στο εφετινό πρωτάθλημα. Εγκατέλειψαν Φέτελ και Χάμιλτον, βάθρο για
Ράικονεν και Σουμάχερ.
Ο αγώνας στην πίστα της Βαλένθια ήταν γεμάτος ανατροπές! Για να
κερδίσει άλλωστε ο Ισπανός πιλότος της Ferrari που ήταν εκτός Q3 στις
κατατακτήριες δοκιμές χρειάστηκε να έρθουν τα πάνω κάτω κατά τη διάρκεια
των 57 γύρων.
Αναμφίβολα ο Αλόνσο είχε τόσο τη σωστή στρατηγική όσο και
τη σταθερότητα που απαιτούσαν οι δύσκολες συνθήκες του αγώνα στο λιμάνι
της ισπανικής πόλης (πολύ υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος) για να
αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία. Παρόλα αυτά, για να βρεθεί στο κεφάλι
της κούρσας, ευνοήθηκε από τις περιστάσεις.
Αρχικά ήταν το κάκιστο pit stop του Λιούς Χάμιλτον στον 29ο γύρο που επέτρεψε στον Ισπανό να κερδίσει έδαφος στην κατάταξη.
Ακολούθως ήρθε η απρόσμενη εγκατάλειψη του Σεμπαστιάν
Φέτελ. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε κάνει έναν ιδανικό αγώνα μέχρι να
μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα (συγκρούστηκαν Βερν και
Κοβαλάινεν). Όταν όμως έφυγε το ασημί Mercedes από την πίστα, ο Γερμανός
έζησε έναν εφιάλτη. Ο κινητήρας της Red Bull έπαψε να δουλεύει και
αναγκαστικά εγκατέλειψε τον αγώνα.
Το ίδιο άτυχος ήταν και ο δεύτερος της κούρσας, ο Ρομέν
Γκροσζάν της Lotus. Ο Γάλλος βρέθηκε να οδηγεί για τους επόμενους
γύρους, ωστόσο στον 41ο τέθηκε εκτός μάχης με μηχανικό πρόβλημα!
Από το σημείο εκείνο και έπειτα, ο Αλόνσο είχε όλο το δρόμο
μπροστά του. Μολονότι στο φινάλε έχασε το ρυθμό του, λόγω της πτώσης
λειτουργίας των ελαστικών, διατήρησε τον απόλυτο έλεγχο και κατάφερε να
φέρει τη Ferrari του πρώτη στον τερματισμό.
Πίσω του βρέθηκε ο Κίμι Ράικονεν, ο οποίος προηγουμένως
είχε προσπεράσει τον Χάμιλτον. Αν το είχε κάνει νωρίτερα από τον 55ο
γύρο, δύο γύρους δηλαδή πριν από τον τερματισμό, θα μπορούσε ίσως να
είχε διεκδικήσει κάτι περισσότερο. Βολεύτηκε ωστόσο και δεν πίεσε στα
όρια.
Την ίδια ώρα ο Βρετανός της McLaren δεν κατόρθωσε να
κρατήσει ούτε την τρίτη θέση και γι’ αυτό φέρει ακέραιη ευθύνη ο Παστόρ
Μαλντονάντο. Ο οποίος ναι μεν βρισκόταν σε διαδικασία προσπεράσματος,
αλλά ήταν εκτός ορίων πίστας όταν… εμβόλισε τον νικητή του Καναδά που
είχε την αγωνιστική γραμμή και το σαφέστατο αβαντάζ.
Όλο αυτό το περιστατικό ευνόησε τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο
οποίος επανήλθε στο βάθρο των νικητών. Ωφελημένος σαφέστατα και ο Μαρκ
Ουέμπερ, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος, ενώ ακολούθησαν οι Νίκο
Χούλκενμπεργκ, Νίκο Ρόσμπεργκ, Πολ ντι Ρέστα, Τζένσον Μπάτον και Σέρχιο
Πέρες.
Η τελική κατάταξη στο gp της Ευρώπης
1. Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari 1:48.930
2. Κίμι Ράικονεν – Lotus +6.4
3. Μίκαελ Σουμάχερ – Mercedes +12.6
4. Μαρκ Ουέμπερ – Red Bull +13.6
5. Νίκο Χούλκενμπεργκ – Force India +19.9
6. Νίκο Ρόσμπεργκ – Mercedes +21.1
7. Πολ ντι Ρέστα – Force India +22.8
8. Τζένσον Μπάτον – McLaren +24.6
9. Σέρχιο Πέρες – Sauber +27.7
10. Παστόρ Μαντονάντο – Williams +34.6
11. Μπρούνο Σένα – Williams +35.9
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο – Toro Rosso +37.0
13. Βιτάλι Πετρόφ – Caterham +75.8
14. Χέικι Κοβαλάινεν – Caterham +94.6
15. Σαρλ Πικ – Marussia +96.5
16. Φελίπε Μάσα – Ferrari +1 γύρος
17. Πέδρο ντε λα Ρόσα – HTR +1 γύρος
18. Ναράιν Καρθικέγιαν – HTR +1 γύρος
19. Λιούς Χάμιλτον – McLaren Εγκατέλειψε
20. Ρομέν Γκροσζάν – Lotus Εγκατέλειψε
21. Σεμπαστιάν Φέτελ – Red Bull Εγκατέλειψε
22. Καμούι Κομπαγιάσι – Sauber Εγκατέλειψε
23. Ζαν Ερίκ Βερν – Toro Rosso Εγκατέλειψε